הטרנד החם של מתחמי העבודה

    עפר גדנקן No Comments on הטרנד החם של מתחמי העבודה

    חללי עבודה משותפים הם הטרנד החם ביותר בעולם כיום. ביקשנו מרו"ח איציק נפתלין לספר לנו יותר על הטרנד. נפתלין הוא שותף במשרד רו"ח פאהן קנה ושות' Grant Thornton, נושא משרות בחברות ציבוריות בארץ ובחו"ל וגם יזם נדל"ן בארץ ובחו"ל. בוגר הקמפוס החרדי אונו.

    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מה הוא בעצם הטרנד של חללי עבודה משותפים – מתחמי וורקאפ ?

    " וורקאפ הוא בעצם חלל עבודה משותף בו כל אדם יכול לשכור עמדת עבודה או חדר פרטי עם משפר מקומות בהתאם לדרישת המשתמש לשם הוא מגיע רק עם הלפטופ שלו, ומעבר לזה – המקום מספק לו את כל יתר השירותים להם הוא נצרך במקום העבודה: ריהוט וציוד משרדי, שירותי ניקיון, מיזוג, שירותי מחשוב, הדפסה, כיבוד, שתיה חמה וקרה, חדרי ישיבות בגדלים שונים בשעת הצורך ועוד. הוא לא צריך לדאוג ל: הסכמי ותשלומי שכירות, תשלומי ארנונה, לחברת חשמל, דמי ניהול, ניהול משרד וכו'. כך שמה שנותר לו להתעסק בעשיה נטו בתחום פעילותו המקצועי ללא טיפול בנושאי אדמיניסטרציה כלל שאינם נצרכים או מקדמים אותו.

    אגב, בשנים האחרונות גם חברות גדולות ומוכרות בוחרות להתמקד בתחום פעילותן המקצועי ולהותיר את ההיבטים השונים של ניהול משרדיהם לידיהן המקצועיות של חברות מתמחות בתחום.

    מהן העלויות של שכירות במתחם כזה?

    ראשית, כל אחד שוכר את השטח המדויק לו הוא זקוק. אם זה עמדה אחת במתחם פתוח, אם זה חדר סגור עם 1-5 מקומות ישיבה, אם זה שני חדרים סגורים ועוד. כלומר, התשלום הוא על החדר המדויק שאותו שוכרים, מטר לא יותר. ניתן גמישות מלאה להגדיל או להקטין את השטח המושכר בהתרעה קצרה ללא התחייבויות וללא קנסות. המחירים לעמדת עבודה מתחילים ב750 ₪ לחודש, ולחדר פרטי בכ-1,800 ₪ לחודש. בנוסף, במודל וורקאפ אין התחייבות לשכירות ארוכת טווח, אלא ניתן לשכור גם לפרקי זמן קצרים התאם לצורך,  ע"פ צרכים פרויקטאלים משתנים, או לנסות את המודל ולעזוב אותו אם אינו מתאים, ללא צורך לספוג עלויות השקעה מיותרות או קנסות יקרים. זהו יתרון משמעותי על פני משרדים אישיים אשר חוזה השכירות איתם הוא לתקופות ארוכות ובדר"כ גם מלווה בהתארגנות ועלויות כדוגמת: שיפוץ הנכס, רכישת ריהוט, קנסות יציאה וכדו'.

    מה מייחד בעיניך את המתחמים הללו?

    חשוב להדגיש שלמרות שמדובר במתחם עבודה משותף, מוקפד על הקניית פרטיות מלאה לכל אחד. העניין נלקח בחשבון בתכנון המתחם,  השקעה משמעותית ביותר בפעולות להבטחת אקוסטיקה איכותית ומניעת מטרדי רעש בין חדר לחדר. במקביל, קיימת עזרה והפריה הדדית בין יושבי המתחם, תוך ייסוד מצע לשיתופי פעולה בין יושבי המתחם. אדם שיושב ועובד לבד בבית או במשרד, לעיתים קרובות נמנעת ממנו ההזדמנות ליצור חיבורים עסקיים. לעומת זאת כאשר עובדים במתחם משותף בו עובדים אנשי מקצוע מתחומים שונים כדוגמת: אנשי הייטק, עורכי דין, רואי חשבון, אנשי שיווק, אנשי נדל"ן, מעצבים, ועוד, זה אך טבעי ומתבקש שתיווצר הפריה הדדית הכוללת חיבורים מועילים ואף מדהימים. אין זה מקרי שעולם מתמחי העבודה המשותפים בעולם צובר תאוצה מטאורית תוך גידול ביקושים של מאות אחוזים בכל שנה, עד כדי כך שבניו יורק ולונדון חברות מתחמי העבודה השונות מהוות את השוכרים הגדולים ביותר מבחינת מטר רבוע מסך שוק שכירות המשרדים.

    מה מיוחד במתחם החדש שאתם מקימים?

    ראשית – הוא מציע תנאים ברמה בינלאומית. ממש כמו במתחמים הגדולים בניו יורק ובלונדון. במקביל, המתחם מותאם בצורה מושלמת לציבור החרדי ויש בו מתחם נפרד לגברים ומתחם נפרד לנשים. מתחם העבודה שלנו ממוקם באיזור של BBC  – איזור העסקים החדש של העיר בני ברק, ב-2 קומות, קומה 19 וקומה 20. הוא מעוצב ומתוכנן בסטנדרטים גבוהים אשר יכולים להתחרות בקלות במתחמים כאלו בתל אביב או בהרצליה פיתוח. אני מזמין את כל המעוניינים לקחת חלק במתחם החדש שלנו ליצור קשר ולשריין להם מקום…

    אתה הרי גם רו"ח בוגר הקמפוס החרדי אונו. כיצד תורמת לך ההשכלה בתחום זה, גם בעיסוקיך הנדלניים?

    מי שעוסק בראיית חשבון, חשוף להרבה מאד חברות ושיטות עבודה חדשניות גם מהארץ וגם מחו"ל. העובדה הזו, מלבד זו שדחפה אותי לעסוק גם בתחום הנדל"ן אליו נחשפתי תוך כדי הלמידה והעבודה, היא זו שבעצם נתנה לי פרקטיקה רב מימדית שמאפשרת לי לעסוק בכל תחום בו אני מעוניין לעסוק. שלא לדבר על זה שבכובעים העסקיים והנדלניים שלי, כשאני מגיע לספקים ונותני שירותים גם בתחום החשבונאי, אני מגיעה עם כל המטען והידע שמאפשר לי לקבל את השירות הטוב והמקצועי ביותר.

    ככה זה כשאתה לומד מהטובים ביותר, ומיישם את זה בשטח בצורה המיטבית…



    0 תגובות