איך בוחרים את המזגן שמתאים לחדר או לבית שלנו?

    עפר גדנקן No Comments on איך בוחרים את המזגן שמתאים לחדר או לבית שלנו?

    אנשים רבים מוצאים את עצמם תוהים: כיצד יודעים באמת לבחור את המזגן המתאים ביותר לבית? מומחי ענקית המיזוג 'אלקטרה', מסבירים על הדרך הנכונה לבחירת מיזוג לבית

    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזגן לחדר שינה בודד

    מזגן עילי מומלץ כפתרון למיזוג חדר בודד או חלל גדול אחד. הוא נחשב לחסכוני יחסית בחשמל, בזכות העובדה שקירור או חימום חדר אחד אינם מצריכים הפעלת מערכת גדולה. לרשימת היתרונות אפשר להוסיף: התקנה פשוטה, עבודה שקטה והפעלה ידידותית ונוחה. חדר שינה בסדר גודל של 10-15 מ"ר זקוק למזגן בתפוקה של כ 9000 BTU/h. על בסיס תפוקה זו ישנו מגוון של דגמים. הדגם הבסיסי הזול, דגם משופר יותר עם ביצועים משופרים (יעילות גבוהה יותר וצריכת חשמל מוקטנת) ואופציות נוספות כמו שלט-רחוק עם טיימרים לשישי-שבת, ודגם עילי עם עיצוב יפיפה, שקט יותר, ביצועים עוד יותר משופרים ועוד. קיים מגוון נוסף של מזגנים בטכנולוגיית האינוורטר, העולים על המזגנים הרגילים ביעילות שלהם, חסכוניים משמעותית בצריכת החשמל, בביצועים ובמיוחד בחימום, בהרגשה הנוחה בחדר ובשקט שלהם. במקומות קרים במיוחד כמו ירושלים צפת, גוש עציון, אריאל רמת הגולן וגליל עליון הם אמורים להיות המזגנים הסטנדרטיים. חשוב מאד לבדוק אם קיימת האפשרות להתקין את היחידה החיצונית על קיר חיצוני של החדר או בקרבת מקום.

    מיזוג מספר חדרי שינה

    אם מתאפשר להתקין יחידות חיצוניות על קירות חדרי השינה מעבר לחלונות, ניתן להתקין מזגן עצמאי לכל חדר בהתאם לסוגים השונים שהוזכרו בסעיף הקודם. אין לשכוח כי זה מכער את חזית הבניין. קיימת אפשרות נוספת של מערכת מולטי אינוורטר. היא מבוססת על יחידה אחת חיצונית בטכנולוגיית האינוורטר עם כל היתרונות שהוזכרו, המזינה מספר יחידות פנימיות וכך ניתן למזג מספר חדרים. התקנה של מערכת כזו מותנית באפשרות להעביר צנרות מהיחידה החיצונית לכל היחידות הפנימיות. אפשרות כזו קיימת בדירות חדשות בבנייה או שעוברות שיפוץ.

    במשפחת המולטי קיימת תת משפחה "מולטי בוקס אינוורטר" הדומה בעיקרון למערכות המולטי. במערכת זו הפיצול של הצנרות נעשה באמצעות קופסה המותקנת בתוך הבית סמוך ליחידות הפנימיות. היחידה החיצונית, המותקנת בד"כ במסתור הכביסה, מקושרת עם זוג צינורות אחד בלבד לקופסה זו. מערכת כזו ניתן גם להתקין בדירה קיימת שבוצעה בה הכנה למיני מרכזי.

    מיזוג דירה שלמה

    האפשרות הבסיסית למיזוג דירה שלמה הינה באמצעות מזגן מיני מרכזי, שבאמצעות תעלות מספק אוויר קר או חם לקירור או חימום של החללים השונים בבית. על מנת להגביר את הנוחות בבית כמו הקניית טמפרטורה שונה בכל חדר וחדר, מומלץ מאד להוסיף דמפרים (מעין מגופים) בתעלות, המווסתים את ספיקת האוויר לכל חדר בהתאם לעומס התרמי בו. דמפרים אלו גם תורמים לחיסכון ניכר בצריכת החשמל ע"י כך שמנתקים את אספקת האוויר לחדרים לא מאוכלסים. בד"כ אין צורך למזג את כל הבית בו זמנית. כשאנו ישנים אין צורך למזג את הסלון והמטבח. כנ"ל כשחדר שינה אחד או שניים אינם מאוכלסים.

    ישנם סוגים שונים של מזגנים מיני מרכזיים ההבדלים ביניהם בעיקר ביחידות הפנימיות. יחידות פנימיות צרות ברוחב שבדרך כלל מותקנות בחלל התקרה בחדרי האמבטיה והתעלות מותקנות בחלל התקרה בפרוזדור. יחידות דומות בעלות גובה נמוך יותר אך עמוקות יותר.

    יחידות נמוכות עוד יותר המיועדות להתקנה בפרוזדור.

    חלק מהיחידות הגבוהות יותר וכל היחידות הנמוכות מצוידות במשאבות ניקוז של מי העיבוי, דבר המאפשר הנמכת תקרה מינימאלית. גם בתחום המזגנים המיני מרכזיים קיימת האפשרות למזגנים בטכנולוגיה הרגילה ובטכנולוגיית האינוורטר עם כל היתרונות שלה שהוזכרו במזגנים העיליים.

    אפשרות נוספת למיזוג דירה שלמה הינה באמצעות מערכת מולטי אינוורטר או מולטי בוקס אינוורטר, שבנוסף ליחידות פנימיות קטנות בחדרי השינה, ניתן לשלב יחידה אחת גדולה יותר למיזוג החלל המרכזי של הבית.

    בהנחה שיש מקום ל 2 יחידות חיצוניות, ניתן להתקין 2 מערכות מיזוג אוויר: אחת (מיני מרכזית או עילי גדול) לחלל המרכזי והשנייה מולטי אינוורטר לחדרי השינה בלבד. לכל אחד מסוגי המערכות הללו מחירים שונים וחשוב מאד להיעזר בבעל מקצוע.



    0 תגובות