הגאון הרב מרדכי מלכא הוסמך לכהן כמ"מ רב העיר הרצליה

    איתי גדסי 1 Comment on הגאון הרב מרדכי מלכא הוסמך לכהן כמ"מ רב העיר הרצליה

    כחודש וחצי לאחר פטירת הגאון הגדול הרב יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, ממנה מועצת הרבנות הראשית את רבה של אלעד, הגאון הרב מרדכי מלכא לכהן כמ"מ רב העיר | הרב מלכא: "אפעל בשיתוף פעולה באחדות ובנועם עם כל ראשי, פרנסי ותושבי העיר במטרה לשמר את צביונה ואופייה הייחודי של העיר על פי הדרך אותה התווה וסלל הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ' זצ"ל"

    הרב מרדכי מלכא שיבלח"א עם הגאון הרב יעקובביץ זצ"ל רבה של הרצליה
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודש וחצי לאחר פטירתו של רב העיר הרצליה, הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ' זצ"ל, הוסמך הגאון רבי מרדכי מלכא שליט"א למ"מ רב העיר הרצליה על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל, והוא ידאג מעתה לענייני הדת בעיר.

    לאחר שנפטר הגאון רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זצ"ל ששימש במשך יותר מ-65 שנים כרב הראשי של העיר הרצליה, עלה בדיוני הנהלת הרבנות הראשית הצורך המידי במינוי מ"מ לרב העיר, שינהל את ענייני הדת בעיר. על כן הסמיכו הרבנים הראשיים לישראל במועצת הרבנות הראשית את מינויו של הגר"מ מלכא שליט"א לתפקיד החשוב.

    ברבנות הסבירו כי משמעות המינוי היא שמעתה ישנה כתובת לתושבי העיר רבני השכונות ועובדי המועצה הדתית כתובת וסמכות רוחנית ותורנית פוסקת בענייני הדת  בעיר הרצליה.

    הגאון רבי מרדכי מלכא שליט"א משמש כרב העיר אלעד מעל 20 שנה, והוא מוכר בעולם כמומחה בעל שם עולמי בתחום הפסיקה ההלכתית המורכבת, כאשר דיינים ורבנים מוכרים בארץ ובעולם נועצים איתו בנושאים מורכבים כמו דיני קידושין, כשרות, סת"ם ועוד.

    מבחינתו של הרב מלכא מדובר בסגירת מעגל, משום שלפני כ-45 שנים, הוא החל את דרכו הרבנית בתחום הכשרות והשחיטה בעיר הרצליה. מאז שמר הרב על קשר חם ורציף עם הגאון הגדול והצדיק רבי יצחק יחיאל יעקובוביץ זיע"א.

    מיד לאחר המינוי כבר הספיק הרב מלכא לקיים פגישות עבודה בעיר, ובסופן שיבח בחום רב את יו"ר המועצה הדתית בהרצליה עו"ד דן פנחס, וכן את רבני השכונות עימם שוחח ארוכות, הגאון הרב הורדן הגאון הרב נקי ואת מנהלת מחלקת נישואין.

    הרב מלכא אמר: "ללא ספק לאחר שאני פוקד את העיר ובוחן את ענייני הדת, הכוללים את נושאי הנישואין, עירובין, מקוואות, בית החיים ועוד, מצאתי בעיר הרצליה מועצה דתית המנוהלת במקצועיות עם צוות מנהלים ועובדים מסורים, רבני שכונות וקהילות המוסרים נפשם למען תושבי העיר".

    עוד אמר הרב מלכא בישיבת מועצת הרבנות כי אפעל בשיתוף פעולה באחדות ובנועם עם כל ראשי, פרנסי ותושבי העיר במטרה לשמר את צביונה ואופייה הייחודי של העיר על פי הדרך אותה התווה וסלל הגאון רבי יחיאל יצחק יעקובוביץ' זצ"ל, אשר זכה שגדולי רבני הדור הנוכחי והקודם סמכו את ידם עליו".

    WhatsApp Image 2019-02-19 at 23.13.29(1) WhatsApp Image 2019-02-19 at 23.13.29

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב מלכא מונה לראש מחלקת נישואין ומורשה חתימה במחלקת הכשרות יחד איתו מונה הרב ווייס.
      אין במינוי הזה מילוי מקום רב העיר, אלא מילוי התפקידים הנ"ל עד שימונה בעז"ה רב לעיר