מעבר לאתר המותאם

לראשונה: 820 טון אמוניה הובל ברכבת • תיעוד

בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה: 820 טון אמוניה הובל ברכבת • תיעוד

הרכבת הופעלה מנמל חיפה למסוף המטענים בצפע, תוך הורדת עשרות משאיות עם החומר המסוכן מהכבישים הפקוקים ותרומה להקלת הגודש בכבישים; ברכבת מקווים להוביל בשנה הקרובה כ-60 אלף טון של החומר המסוכן

photo_2019-02-19_16-09-34

הלילה (שלישי) החלה חטיבת המטענים של רכבת ישראל בהפעלת רכבות המשנעות אמוניה. ההרכבת הראשונה עם החומר המסוכן יצאה מנמל חיפה למסוף המטענים בצפע, הסמוך לדימונה.

הרכבת כללה 44 מיכלי אמוניה, משקל כל אחד מהם 20 טון. סה"כ הובלו הלילה 821 טון אמוניה ברכבת, בתוואי מסילתי המבודד מהכבישים העמוסים. הרכבת החליפה מעל 40 משאיות, תוך הקטנת הגודש בכבישים, והגברת הבטיחות בהם.

לצד המיכלים, כללה הרכבת גם שני מיכלי ניטרול ייעודיים, אשר משמשים למענה ראשוני במקרה של דליפת החומר מהמיכלים. ברכבת מקווים להפעיל מידי שבוע רכבת דומה, ובסך הכל להוביל כ-60 אלף טון אמוניה בשנה הראשונה.

לקראת הובלת האמוניה ברכבת, התבצע בחודש שעבר תרגיל ענק במסוף המטענים בחדרה, בהשתתפות מאות עובדי רכבת, עשרות כבאים, שוטרים וצוותי הצלה, ורכבי בטחון וחירום, ציוד ייעודי לטיפול בחומרים מסוכנים וניצבים רבים.

במסגרת התרגיל, אשר הובל על ידי חטיבת המטענים של רכבת ישראל, בליווי חטיבת בטחון, בטיחות ואיכות סביבה ברכבת, תורגל תרחיש במסגרתו נשמט (ירד מהמסילה) קרון אמוניה במסוף המטענים בחדרה, וברזי המילוי שלו ניזוקו והחל לדלוף את החומר המסוכן.

מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל מובילה מידי שנה מאות אלפי טון של חומרים מסוכנים כגון ברום, מתיל ברומיד, מתאן ועוד. חומרים אלה מובלים בקרונות ייעודיים ומאובטחים, בתוואי מסילה המבודד ברובו מאיזורי מגורים ותעבורה. במקרה של תקלה, פוטנציאל התאונה נמוך משמעותית ביחס למשאיות הנוסעות בכבישים פקוקים.

אנו צופים כי בשנה הראשונה לפעילות הובלת האמוניה ברכבת, יובלו באמצעותה כ-60 אלף טון של אמוניה, אשר יוסטו מהובלה במשאיות, תוך הקלה ניכרת של הגודש בכבישים, ושיפור הבטיחות של האזרחים".

צפו: דוברות רכבת ישראל.

photo_2019-02-18_17-12-16 photo_2019-02-19_16-09-31 photo_2019-02-19_16-09-34 photo_2019-02-19_16-09-36



0 תגובות

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>