ראה"מ נפגש עם ראה"מ צ'כיה: "טכנולוגיה ישראלית ברכבי סקודה"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ נפגש עם ראה"מ צ'כיה: "טכנולוגיה ישראלית ברכבי סקודה"
    ראש הממשלה עם עמיתו הצ'כי היום צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת הונגריה באביש אנדריי בלשכתו בירושלים. בדבריו אמר נתניהו לעמיתו הצ'כי, "כי אין גבול לשיתופי הפעולה שיכולים להיות ביננו". בדברי הברכה אמר נתניהו: "ראש הממשלה באביש, אנדריי, ברוך הבא לירושלים. זהו ביקורך הראשון בישראל ואני בטוח שהוא לא יהיה האחרון".

    נתניהו הזכיר את ביקורו של נשיא צ'כיה זמאן לפני זמן קצר בישראל: "ביקור זה בא בעקבות ביקורו של הנשיא זמאן כאן בנובמבר כדי לחנוך את "בית הצ'כיה" בירושלים. היה זה רגע מרגש מאוד עבורנו, כיוון ששם ראינו את היחסים הארוכים בין העם הצ'כי לעם היהודי משתקפים בצורה חזותית ואסתטית העצמאות שלנו, כשכמעט ולא היה בידינו נשק להגנה עצמית פרט לרובים צ'כיים שניתנו לנו".

    MIDEAST ISRAEL CZECH REPUBLIC

    תכנון, פסגה מדינית בצ'כיה: "בכוונתנו לקיים ביקור נוסף כזה בקרוב מאוד בפגישת G2G בפראג שבה אנו מקווים לחתום על הסכמים חשובים, ביניהם צבאיים, ולעבוד על נושאים שקשורים לטכנולוגיה וחדשנות, כמו גם סיוע בטיפול בחלק מבעיות המים של צ'כיה באמצעות מיומנות ישראלית. אנו משוכנעים שיש מקום נרחב לשיתוף פעולה ביננו".

    ראש הממשלה סיפר על ביקורו של ראש הממשלה הצ'כי בחברות הטכנולוגייה הישראליות: "היום ביקרת במוביליי וראית את האפשרות של שילוב תעשיית רכב צ'כית מוכרת מאוד, סקודה, עם טכנולוגיה ישראלית חדשנית ברכבים אוטונומיים. יש תחומים רבים אחרים".

    עוד הוסיף נתניהו: "בכוונתנו להמשיך זאת בפגישת ה- G2G בקרוב מאוד, ואני רוצה להבטיח לך שאין גבול לאפשרויות לשיתוף הפעולה בינינו. אני באמת מאמין שבעבודה משותפת המדינות שלנו יכולות להשיג דברים נפלאים למען שני העמים שלנו, וביקורך הראשון כאן, שאני בטוח שיהיה אחד מני רבים, מהווה עדות לכך. ברוך הבא לירושלים, ידידי".

    MIDEAST ISRAEL CZECH REPUBLIC

    ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש: "ראש הממשלה היקר מר נתניהו זהו עונג גדול עבורי. כפי שאמרת, זהו ביקורי הראשון לכאן. עמיתים, שרים, נשיאים רבים הגיעו למדינתך הנפלאה לפניי ויש לי העונג. תודה רבה על קבלת הפנים החמה שקיבלתי ממדינת ישראל והדיון החיובי שהיה לנו".

    ישראל-שותפה אסטרטגית: "כפי שאמרת, ישראל היא שותפתנו האסטרטגית במזרח התיכון. יש לנו שיתוף פעולה מצוין, זו הסיבה שהרפובליקה הצ'כית מעוניינת מאוד להמשיך את הדיונים בין ממשלותינו. כפי שאמרת והבטחת, שנארגן את ה- G2G בפראג השנה, כיוון שבפעם הקודמת זה היה בירושלים ב-2016, והגיע הזמן שנמשיך בשיתוף הפעולה הקונקרטי הזה".

    מסחר ברכבים ורדאר: "הסחר בינינו במצב טוב מאוד והוא צומח. אנו מוכרים את מכוניות הסקודה וטטרה לכאן, ולבסוף כשתגיע לפראג לפגישת ה- G2G אני בטוח שנשלים את רכישת רדאר "MADR" הישראלי, אבל כעת זה הולך בכיוון טוב ואני בטוח שנחתום על העסקה הזו".

    בריאות: "דנו בנושאים קונקרטיים בשיתוף הפעולה בינינו. אנו מתעניינים בעיקר בניהול מים ומקווים שנוכל לחלוק איתכם את מומחיותנו בניהול פסולת. אני מבקש גם שתעזרו לנו בנושאי בריאות ובתחום טיפול בקנאביס רפואי – תחום חשוב מאוד. הבטחתי לשר הבריאות שלנו ואנו מתחילים כעת. זו סוגיה חשובה לאזרחים שלנו".

    סייבר ואוטונומיה: "דנו בשיתוף פעולה בהגנה וביטחון, וכמובן אני מתרשם ממה שישראל השיגה במו"פ בהגנת סייבר ומכוניות אוטונומיות. הבוקר ביקרתי בחברה הזו וזו חברת הזנק אדירה. אני שמח מאוד שהיו לנו דיונים קונקרטיים מאוד, ואני מצפה להמשיך את שיתוף הפעולה ביננו ולקבל אישית את פניך בפראג השנה".

    MIDEAST ISRAEL CZECH REPUBLIC

     



    0 תגובות