נתניהו זימן את ראשי הימין לפגישה, סמוטריץ: "תזמין את חזן"

    איתי גדסי 1 Comment on נתניהו זימן את ראשי הימין לפגישה, סמוטריץ: "תזמין את חזן"

    לאחר ההתכתשות הפומבית בין הליכוד להבית היהודי והאיחוד הלאומי, על שאלת צירופם של 'עוצמה יהודית' לבלוק טכני במפלגות הימין הקטנות, ראש הממשלה זימן את יו"ר המפלגות בניסיון להתגמש בדרישותיהם לעוצמה יהודית

    צילום: פלאש 90
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ההתכתשות הפומבית היום (שני) בין מפלגת הליכוד למפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, בנוגע לצירוף עוצמה יהודית לבלוק טכני לקראת סגירת הרשימות, במהלכו קרא סמוטריץ' לליכוד לצרף לשורותיה את עוצמה יהודית. ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ׳ לשיחה בניסיון לשכנעם להתגמש מול 'עוצמה יהודית' ואלי ישי לצרפם לבלוק טכני למפלגה, מהלך שיציל אלפי קולות בימין.

    השניים הודיעו כי בשלב זה הם לא יגיעו לפגישה.

    בצלאל סמוטריץ אמר בתגובה להזמנת ראש הממשלה: "ראש הממשלה הזמין אותי אליו וסירבתי לבוא. אני מציע שהוא יזמין קודם את פייגלין והמפלגה החדשה של אורן חזן וילחץ עליהם".

    על פי סקרים שנערכו בבית היהודי, חיבור עם עוצמה יהודית אמור להדביר את כוח המפלגה, מנגד חוששים כי איחוד שכזה עלול להבריח מצביעים בציונות הדתית שאינם נמנים על זרם החרדלי"ם.

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      עוצמה (ודומות לה) באופן קבוע מתמודדות באופן עצמאי, נכשלות לעבור את אחוז החסימה, והקולות הולכים לערבים ולשמאל. שילמדו מלבני ולא יתמודדו בבחירות – אל דאגה, כמו שקרה בעבר רוב הקולות האלה ימצאו את דרכם לגוש הימין במפלגות אחרות. כמה נתונים: בחירות לכנסת ה – 19: "עוצמה" מתמודדת מקבלת 1.76%, לא עוברת את אחוז החסימה ו – 66,840 קולות של הימין הלכו לפח. בחירות לכנסת ה – 16 (2003): חרות של מיכאל קליינר מתמודדת, מקבלת 1.15% ו – 36,202 קולות של הימין הלכו לפח. בחירות לכנסת ה – 17 (2006): חזית יהודית של מרזל מתמודדת, מקבלת 0.79% ו – 24,824 קולות של הימין הלכו לפח. תבדקו את הנתונים ותקבלו את ההחלטה בעצמכם.