בלוך סוגרת את בתי הכנסת: צווי הריסה חולקו לארבעה בתי כנסת בשכונת רמה ג'

    עמית דניאל 6 Comment on בלוך סוגרת את בתי הכנסת: צווי הריסה חולקו לארבעה בתי כנסת בשכונת רמה ג'

    צווי הריסה חולקו היום לארבעה בתי כנסת בשכונת רמת בית שמש ג' 2 החדשה: "אמרתי לפקח שזה עלה רבע מליון ש"ח והוא זלזל ואמר: 'אז נהרוס את זה באלפיים ש"ח'" | חבר מועצה חרדי: "כחלק מהשירות לתושב, צריכים לתת פתרונות ראויים לתפילה מצד העירייה" | ומהי תגובת העירייה?

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית שמש. ארבעה בתי כנסת בשכונה החרדית רמת בית שמש ג' 2 החדשה, קיבלו צווי הריסה. בתי הכנסת השוכנים בקראוונים נמצאים במקום למעלה מחמישה חודשים ומשמשים את תושבי השכונה החרדית לתפילה וללימוד תורה. בתי הכנסת משמשים את הקהילה החסידית במקום, חסידות גור, חסידות ויז'ניץ ובית כנסת ספרדי.

    בסמוך לארבעת בתי הכנסת הסמוכים זה לזה, ישנו בית כנסת ליטאי שקיבל אף הוא צו הריסה. רחוק יותר, ישנו בית כנסת של חסידות קאמרנא שקיבל לפני זמן רב, אף הוא, צו הריסה.

    צו הריסה 02 צו הריסה 01

    צווי ההריסה שנתלו על בתי הכנסת

    אחד ממתפללי בית הכנסת סיפר לאתר קול חי: "אמרתי לפקח לאחר שהוא תלה את צווי ההריסה 'העלות בתי הכנסת היא למעלה מרבע מליון ש"ח' והוא השיב לי בציניות 'אז אנחנו נהרוס את זה ב-2,000 ש"ח'".

    חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, יגאל חדד מסר בתגובה: "ישבתי עם גבאי בתי הכנסת ברמה ג' לפני שבועיים יחד עם ממונה ההנדסה שמעון גולדברג שם הובהר שכל המבנים שיושבים על הקצאה המיועדת לגני ילדים יזוזו כבר. ספציפי לגבי הבית כנסת הספרדי המדובר נאמר לנו במפורש שיהיה פנוי אני דיברתי עם ראש העיר וגם הממונה והובטח לי שימצא מקום חילופי ואני יעמוד על כך. לגבי הפקח שאמר את הדברים שצוינו בכתבה אני רואה זאת בחומרה רבה ואני דורש מראש העיר לגנות זאת בכל תוקף".

    מדוברות עיריית בית שמש נמסר בתגובה: "עיריית בית שמש והעומדת בראשה עוסקת ימים ולילות בפיתוח בנייה והשקעה של העיר וכל שכונותיה. יחד עם זה העיר וראשיה מחויבים לחוק. במקרה דנן מדובר על מבנים יבילים שהונחו בשטח ציבורי לפני מספר שבועות בניגוד לחוק. המרחב הציבורי איננו מרחב פרטי בו יכול כל אדם וגוף לעשות כרצונו. העירייה תמשיך לאכוף את החוק למען כל תושבי העיר".

    עוד נמסר כי "בחודשים האחרונים עמלים בהנהגת העיר לפיתוח המרחב הציבורי בעיר. כחלק ממטרה זו יוקצו מבנים וקרקעות לטובת כלל הצרכים של תושבי העיר כולל בתי כנסת, גנים ציבוריים ומבני ציבור נוספים. מבנים אלה ייבנו כחוק וכסדר כמו בכל מקום המכבד את עצמו".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      האמת- בלוך צודקת. אם הפתרונות הם של "כל דאלים גבר" אז נמצא עצמנו בעיר שנראית כמו בני ברק מהר מאוד. בלגן, זבל בכל מקום, מבנים הזויים באמצע הכביש ועוד. מגיע לנו יותר גם כציבור חרדי. בוודאי בשכונות חדשות. לא השקענו כ"כ הרבה בשביל לגור בעיר שמתנהלת כמו עזה. כל הכבוד לראש העיר.

      1. כן, אבל למה את התפילין זורקים ראשונים? חסר בניה לא חוקית בעיר הוותיקה שנראית כמו ג'בליה? חסר כבישים שהנסיעה בהם רק לרכב 4*4 וגם זה בקושי? חסר מפגעים ברמה מסכנת חיים בכל רחבי העיר שמעניינים את עליזה כשלג דאשתקד? אין מה לעשות, החרדים התמימים קנו את החיוך הדיבילי שלה, הצביעו לה ועכשיו יאכלו את הטשולנט שבישלו 5 שנים.

    2. 5

      טענות שקריות ,ואבוטבול היה ראש העיר הכי טוב שיש ועליזה בלוך היתה צריכה ללמוד ממנו איך לנהל עיר
      חבל שצריכים להרוס בית הכנסת
      ועל כן אני מטיל מעל במה זו ווטו !

    3. 4

      קשה לשמוע שמי שהעלה אותה הוא חוטף ראשון – אולי ע"ז נאמר "מהרסיך ומחריביך ממך יצאו"

    4. 3

      מה הקשר? גם בבני ברק הרסו בתי כנסת לא חוקיים, ואין מה לעשות צריך עיר מתוכננת ולא כל אחד יצניח בית כנסת איפה שבא לו ויגיד אסור להרוס.

    5. 2

      מגלגלים חובה על חייב..