התשובה לטרור החקלאי: גששים יחד עם כלבי גישוש יאתרו מחבלים

    שלמה ריזל No Comments on התשובה לטרור החקלאי: גששים יחד עם כלבי גישוש יאתרו מחבלים

    בגוש עציון החליטו לעשות סוף לחדירות המחבלים שמבצעים טרור חקלאי קשה כנגד המתיישבים היהודיים. ביישוב הקומה יחידת גששים המגובת בכלבי גישוש לצורך איתור ותפיסת מחבלים. התרגיל הראשון הוכתר בהצלחה

    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התשובה לטרור החקלאי? בראשון בלילה כאשר חושך חיוור משתרע על חבלי הרי יהודה. בחוות קשואלה במדרון היורד ליער גבעות, נפגשים בחשיכה עשרות חקלאים עם נועם המייסד של 'כח-המרדף' שמנסה לתת את תרומתו לשימה הקץ לטרור החקלאי.

    נועם שמקדיש את חייו ללמד מתיישבים יהודים את תורת הגישוש שלמד מניסיון חייו, נועם גם בא עם רקע עשיר משירותו ביחידה מובחרת. אבל נועם מדגיש, שהידע שהוא מלמד לא נרכש מהצבא אלא מניסיון חייו. וניסיון כזה לא חסר לו.

    המטרה: למנוע את חדירות המחבלים, או לכל הפחות להקנות יידע ויכולות למתיישבים לרדוף ולהשיג חזרה את השלל שנגנב על ידם.

    לאחרונה נועם פנה ל"מייק" מפקד יכ"ל – יחידת הכלבנים לישראל על מנת לגייס כלבי גישוש למערך המרדף שלו. אין מתחרים לחוש הריח של הכלב. יכולת גישוש  של כלב היא פי אלף יותר מזו של בנאדם. מאידך, לגשש-האנושי יש את היתרון הויזיואלי לנתח על פי מה שרואה עיניו בשטח. אלו משלימים את אלו ליצור מצב אופטימאלי לצוד בהצלחה את המחבלים.

    ביכ"ל הצליחו לפתח שיטות ייחודיות המשלבות יחד את היכולות והיתרונות הן של הכלבי-גישוש והן של הגששים האנושים. ביערות על יד גוש עצין. כלבת גישוש של יכ"ל שברה שיא נוסף ועשתה היסטוריה עם הנוהג שלה – מיכה כץ, מפקד סניף יכ"ל אפרת-גוש עציון, עת שהצליחו להדביק את "המחבלים החקלאים" שביימו חדירה לחווה יהודית ולתפוס אותם.

    מסלול הבריחה נבחר בקפדנות, וה"מחבלים" נסו ברגל לפחות ארבעה קילומטרים, דרך שטח סבוך בעומק היער על סלעים במדרון, לעבר הכפר הערבי.

    ה"מחבלים" נשמו לרווחה כאשר התקרבו מאות מטרים בודדים מהכפר. אחרי הליכה מאומצת של כשעתיים, מעולם לא חלמו ה"מחבלים" לראות על הזנב שלהם, את מיכה עם הכלב הנאמן סניקרס.

    התרגיל חסר-התקדים של יכ"ל, בשיתוף נועם איתן מכוח המרדף, בא פחות מיממה אחרי שערבים מאותו אזור השחיתו יותר ממאתיים עצי כרם של כפר עציון. התרגיל תוכנן לפני שהושחתו הכרמים. וחבל שלא תוכנן יום קודם.

    בזמן האחרון נרשמה עלייה חדה בכמות החבלות וגנבות העדרים, הציוד והרכוש בחוות, במושבים ובקיבוצים ביו"ש, בבקעת הירדן, בהערבה, בנגב ובגליל.

    photo_2019-02-18_14-49-25

    photo_2019-02-18_14-49-24 (2)



    0 תגובות