הליכוד והבית היהודי מתכתשים: "אסור לאבד קולות לגוש הימין"

    איתי גדסי No Comments on הליכוד והבית היהודי מתכתשים: "אסור לאבד קולות לגוש הימין"

    חיבור עם עצמה יהודית כן או לא: במפלגת "הליכוד" לוחצים על "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" ליצור בלוק טכני עם "עצמה יהודית" אך המפלגות הדתיות פחות מתלהבות מהרעיון: "את הליכוד לא מעניין הגוש. את הליכוד מעניין הליכוד וזהו"

    השר סמוטריץ' צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההתכתשות בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לליכוד, נמשכת. מהליכוד נמסר היום כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ביממה האחרונה שיחות טלפון עם ראשי מפלגות הימין, רבנים ואישי ציבור, על מנת להבטיח איחוד נוסף בגוש הימין שימנע בזבוז קולות. בשעה שציפי לבני פורשת מהפוליטיקה כדי לא לבזבז קולות ולפגוע בגוש השמאל, וגנץ פועל לאיחוד עם אורלי לוי כדי לא להפסיד אף קול בשמאל – "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" חייבים לגלות אחריות ולפעול ללא דיחוי לאחד את כל הכוחות מימין, אחרת גוש השמאל ינצח, גנץ יקים ממשלת שמאל וזו תהיה בכייה לדורות".

    במפלגות הבית היהודי-האיחוד הלאומי מסרו בתגובה: "לצערנו עד עתה לא צלחנו במאמצנו הרבים לשלב את אנשי עצמה יהודית כבלוק טכני ברשימה. לאור זאת אנחנו מצפים מראש הממשלה והליכוד, מבנט ושקד לגלות אחריות למחנה הימין ברגע הקריטי שלפני הגשת הרשימות ולשלבם ברשימתם".

    בליכוד הגיבו לדבריהם ואמרו: "הם יודעים היטב, כפי שכל סקר מוכיח, שהחיבור של "עוצמה יהודית" לליכוד לא מוסיף אף קול לגוש הימין ואף מאבד קולות. לעומת זאת, רק החיבור של "עוצמה יהודית" ל"בית היהודי-האיחוד הלאומי" מוסיף קולות לגוש הימין ומבטיח ששום קול לא ילך לאיבוד. הודעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי חסרת אחריות וגרועה מהיתממות".

    לדברים אלו הגיבו בבית היהודי והאיחוד הלאומי: "את הליכוד לא מעניין הגוש. את הליכוד מעניין הליכוד וזהו. המציאות הפוכה לחלוטין. לליכוד על שלושים המנדטים שלו אין שום בעיה להקצות שני מקומות ריאלים לעוצמה יהודית. גם אם המצביעים של עוצמה בסוף לא יצביעו לליכוד אלא למפלגות שמימין לו את הגוש זה מציל. אבל כאמור את הליכוד לא מעניין הגוש אלא הליכוד. כל השאר ספינים".



    0 תגובות