הרכש החדש של בנט ושקד: אלישיב רייכנר

    איתי גדסי No Comments on הרכש החדש של בנט ושקד: אלישיב רייכנר

    אחרי עשרים שנות כתיבה: העיתונאי והסופר אלישיב רייכנר מצטרף ל"ימין החדש" של בנט ושקד

    רייכנר
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מההתיישבות בירוחם למשכן הכנסת – העיתונאי, הסופר והפעיל החברתי אלישיב רייכנר מצטרף למפלגת "הימין החדש" של בנט ושקד.

    רייכנר (43), תושב ירוחם, הוא עיתונאי, סופר ופעיל חברתי. רייכנר בעל טור קבוע בעיתון "מקור ראשון". לצד הכתיבה הוא משלב בשנים האחרונות פעילות חברתית ב'מנהיגות תנועת הפריפריות' במאבק לצדק חלוקתי בין רשויות בפריפריה, ובתנועת בני עקיבא כחבר מליאה.

    את פעילותו העיתונאית החל בעיתון "הצופה" ובכתב העת 'נקודה' ובשנת 2000 עבר לכתוב בעיתון "מקור ראשון". בנוסף, שימש כעוזרו של מנהל התכניות בערוץ 'התכלת', הח"כ והשר לשעבר אורי אורבך ז"ל, ובהמשך ערך תכניות יהדות בערוצי טלוויזיה שונים.

    בין ספריו ניתן למנות את "דווקא שם" – סיפורם של אנשי ההתיישבות החברתית, "כאן חיים יחד" – סיפורן של מסגרות החינוך המשלב והקהילות המשותפות, "באמונתו" – סיפורו של הרב יהודה עמיטל, "כתום המאבק" – המגולל את סיפורו של גוש קטיף במערכה, "רופא בדם" – סיפורו של ד"ר שמואל גיליס, ו"הנני" – סיפור חייו של הרב חיים דרוקמן.

    בצעירותו למד רייכנר בישיבת ירושלים לצעירים, הוא בוגר המחזור הראשון של ישיבת ההסדר בירוחם שהוקמה בשנת 1993 ובמשך שמונה שנים שימש כרכז חינוכי ב'מדרשת ביחד' בעיירה. רייכנר, נשוי לדפנה ואב לחמישה.

    שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט אמר: "שיבי רייכנר הוא פייטר של הפריפריה, איש ירוחם שורשי ולוחם חברתי אמיתי. במשך שנים הוא כותב את סיפורה של הפריפריה ולוחם למענה, למען צמצום פערים ולמען מתן הזדמנות הוגנת יותר לכל ילדה וילד. זו תמצית התפיסה החברתית שלנו – כלכלה חופשית עם רגישות חברתית. כל אחד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו לצמוח. שיבי מצטרף לסיירת של הימין החדש ביחד עם הנבחרת המצוינת שלנו, כדי שישראל תחזור לנצח גם בפריפריה. בביטחון, במשפט, בתחום המדיני והחברתי – הימין החדש זה הימין האמיתי".

    שרת המשפטים ויו"ר הימין החדש, איילת שקד אמרה: "אלישיב רייכנר מייצג את ערכי הציונות והישראליות העמוקים ביותר. ערכים של הפרחת הנגב, כמצוותו של בן גוריון, ושל תורה ועבודה כפי שחונך בציונות הדתית. הימין החדש מאמין בכלכלה חופשית וליברלית עם רגישות חברתית ועשייה משמעותית בפריפריה. רייכנר נלחם לקידום הפריפריה וצמצום פערים כבר שנים רבות ויעשה את זה בהצלחה רבה מהכנסת".

    אלישיב (שיבי) רייכנר אמר: "אני שמח להצטרף לנפתלי בנט, איילת שקד ולמפלגת 'הימין החדש'. אחרי כעשרים שנה בעולם הכתיבה בהם ביקשתי להשמיע קול דתי-לאומי חברתי מהנגב, אני מקווה לבטא את עולם הערכים שלי גם בזירה הציבורית. אני מאמין בחשיבותה של מפלגת ימין שיש בה שותפות אמת של דתיים חילוניים ומסורתיים הפועלים יחד מתוך זהות יהודית-ישראלית וימנית".



    0 תגובות