אפליקציה, שיחת טלפון ומונית: כך נגנבו מיליוני שקלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אפליקציה, שיחת טלפון ומונית: כך נגנבו מיליוני שקלים

    עוקץ ה"מנכ"לים" – גרסת 2019: הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה, המשטרה עצרה 4 גברים, חברי חוליה, בחשד שגנבו בערמה ובתחכום מיליוני שקלים מבעלי עסקים | כך הם פעלו

    אילוסטרציה | לצילום אין קשר לנאמר
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשיתה של חקירת המשטרה הסמויה בדיווחים, שהתקבלו מבעלי עסקים בגין גניבת כספי הפדיון היומי מבתי העסק שלהם, בסך כולל של כ-2 מיליוני שקלים. חוקרי יחידות ההונאה של משטרת מחוז ת"א ושל היחידה המרכזית במחוז ירושלים החלו בחקירה סמויה, במהלכה עלה חשד למעורבותם של כמה חשודים ובכללם, חשוד יליד 1982, שמרצה כעת עונש מאסר ממושך ולכאורה ביצע את זממו מתוך כותלי בית הכלא.

    כך, נהג החשוד להתקשר לבתי עסק שונים ולהזדהות כמנכ"ל או כבעל משרה בכירה אחרת בבית העסק. בתוך כך, התבקשו העובדים לשים את הפדיון היומי של בית העסק בצד ולהעבירו לנהג מונית שיגיע.

    בהמשך היו שולחים חברי החוליה נהג מונית שלקח את הפדיון היומי והעביר את הכספים לחברי החוליה. לכל אחד מחברי החוליה היה תפקיד מוגדר וכתוצאה מפעילותם, הצליחו חבריה לקבל לידיהם כ- 2 מיליוני שקלים.

    עוד עלה מהחקירה המקצועית, שנוהלה כאמור בשיתוף פעולה בין שתי יחידות ההונאה המשטרתיות (ת"א, ירושלים) ושירות בתי הסוהר, כי החשוד שמרצה עונש מאסר עשה שימוש באפליקציה המאפשרת להזין שם וטלפון שיוצג למקבל השיחה. באופן זה, החשוד יכול היה לגרום בערמה לקרבנותיו להאמין לזהותו הבדויה ולפעול להעביר לו וליתר חבריו את הפדיון היומי.

    עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, בשבוע שעבר, עצרו בלשי משטרת ישראל בשיתוף שב"ס את החשודים והם הובאו לדיון בבימ"ש השלום ת"א.

    "משטרת ישראל פועלת במגוון דרכים נגד עברייני רכוש ומשתמשת בכלל האמצעים על מנת למנוע פגיעה כלכלית באזרחים ובעלי עסקים. המשטרה קוראת לציבור להיות ערניים ולנקוט באמצעי בטיחות וזהירות בטרם העברת כספים. עבירות עוקץ וגניבה דוגמת אלו יכולות להתרחש בכל מקום בו מוחזקים כספים ובכל חשד לעבירה יש להעביר דיווח מידי למשטרה", נמסר מהמשטרה.



    0 תגובות