גנץ: "מאמין שנתניהו יגבה אותי כראש ממשלה במלחמה באיום האיראני"

    איתי גדסי No Comments on גנץ: "מאמין שנתניהו יגבה אותי כראש ממשלה במלחמה באיום האיראני"

    יו"ר חוסן לישראל תל"ם בני גנץ נאם בוועידת מינכן לביטחון והתייחס לאיום האיראני: "מול איראן, אין ימין ואין שמאל – אני עומד לצד ראש הממשלה ובטוח שגם הוא יעמוד לצידי בנושא זה כשאבחר בתקווה לראשות הממשלה"

    7:31
    19.03.24
    הדף היומי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף כ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר חוסן לישראל תל"ם, בני גנץ, נאם היום (ראשון) בוועידת מינכן לביטחון והתייחס לאיום האיראני ואמר: "מול כל איום עם ישראל מניח את ההבדלים והמחלוקות ומתאחד להגן על קיומו". גנץ אמר: "נתניהו הוא יריב פוליטי שיש לי אי הסכמות איתו על נושאים רבים, אבל שנינו בנים מסורים של אותה האומה. וכשביטחון ישראל תחת איום אין הבדל בינינו. בנושא הקריטי הזה אין ימין ואין שמאל. אין קואליציה ואין אופוזיציה כשזה מגיע להגנה על מדינת ישראל. אני עומד כתף אל כתף עם ראש הממשלה במלחמתו נגד איראן ואני בטוח שגם הוא ינהג כך כשאני אשרת בתקווה כראש הממשלה של מדינת ישראל".

    גנץ פנה למנהיגי העולם ואמר כי שר החוץ האיראני זריף מנסה להוליך אותם שולל: "המשטר האיראני דורש את השמדת העם היהודי, תולה הומוסקסואלים, מייסר נשים ומענה מיעוטים. זהו משטר המערער את היציבות במזרח התיכון ומהווה סכנה קיומית לסדר העולמי". גנץ שלח מסר לנשיא רוחאני ולהנהגת העם האיראני: "במשמרת שלי לא יהיה הסכם מינכן צ'ימברלייני, לא תהיה מדיניות פייסנית ואיראן לא תאיים על ישראל על ידי השתלטות על סוריה, לבנון או רצועת עזה. במשמרת שלי איראן לא תשיג נשק גרעיני".

    בנושא הטרור העולמי, אמר גנץ כי: "יש להתחייב למאבק בלתי פוסק בטרור ולעקור את תשתיותיו מהשורש. חיזבאללה הינו הארגון המסוכן ביותר בעולם משום שיש לו יכולות אסטרטגיות כמו של מדינה הכולל אמצעים טכנולוגיים ואוויריים. לכן, על מדינות אירופה המעוניינות בשלום, להכיר בחיזבאללה כארגון טרור ולפעול כנגדו".

    בנוגע למצב בסוריה אמר גנץ, כי "מדובר באחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר שהעולם היה עד לו מאז מלחמת העולם השנייה. גנץ פנה למנהיגי המדינות הערביות המתונות וקרא להם להחיות את התקווה ולהפוך את ישראל לחלק מהפתרון בכדי להבטיח עתיד אחר וטוב יותר לילדינו- הגיע הזמן שצאצאי אברהם יפעלו יחד, בשיתוף פעולה אזרחי וכלכלי".

    בהמשך לכך, הבטיח גנץ כי לאחר הבחירות יפעל לקידום יוזמות לשיתוף פעולה אזורי שיביאו לשגשוג וליציבות במזרח התיכון. גנץ סיכם את נאומו ואמר: "תחת מנהיגותי ישראל תמיד תושיט ידה למי שמבקש שלום, וביד השנייה תמשיך לאחוז במגן הדוד קרוב לליבנו. רק ישראל חזקה ובטוחה יכולה להבטיח שלום יציב וארוך טווח שלו כולנו מייחלים".



    0 תגובות