הלחן של מונה, המילים של רבי נחמן והביצוע של דב הנדלר • האזינו

    דוד קליגר No Comments on הלחן של מונה, המילים של רבי נחמן והביצוע של דב הנדלר • האזינו

    לחזן והזמר דב הנדלר יצא להשתתף בשיעור מתורתו של רבי נחמן מברסלב, שם למדו בספר 'סיפורי מעשיות', המילים העמוקות באחד הסיפורים הובילו את הנדלר עם הטקסט המיוחד אל מונה רוזנבלום שהלחין, עיבד ואפילו קריין • הלב והמעיין

    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש אנשים שאצלם מוזיקה ושירה היא לא רק מקצוע, יש אנשים שאצלם זה בגנים, כזה הוא החזן והזמר דב הנדלר, הוא גדל על המוזיקה בבית.

    השכנים סיפרו שהם נהגו לעמוד מאחורי הדלת ולהאזין לשירת זמירות השבת, בסוכות זו הייתה חוויה מיוחדת כאשר השירה הדהדה בין כותלי הבניינים תוך כדי שהשכנים מצטרפים לשירה.

    דב הנדלר זמר וחזן ותיק בתחום השירה והחזנות ומשמש כזמר בתזמורת המשטרה וכחזן בשבתות ובחגים במלונות המובילים בארץ הוציא במהלך השנים שלושה אלבומים: "ישועת ד' כהרף עין", "נאלמתי דומיה" ו"רעווא דרעווין".

    אצל דב זה הלב שעושה את ההבדל. זהו שילוב מדהים של קול נעים, צלול וחזק עם הלב שנותן את ה"קנייטש", תפילות הימים הנוראים היוצאות מן הלב, נכנסות לליבות השומעים, ומשם עד לב השמים.

    שירו החדש "הלב והמעין", הוא באמת משהו אחר – השיר נולד בעקבות שיעור של הרב ארי לנדא – מרצה במדרשות בר אילן ואורות עציון – בתורת רבי נחמן מברסלב, השיעור עסק באחת המעשיות העמוקות ביותר של רבי נחמן "מעשה בשבעה קבצנים (בעטלירס)".

    דב ידע שלשונו המיוחדת של רבי נחמן והמסרים העמוקים העומדים מאחריה יכולים בקלות להפוך לשיר תחת ידיו האמונות של ידידו משכבר הימים, הגאון המוזיקלי ר' משה מרדכי (מונה) רוזנבלום, אליו נשלח החומר.

    למחרת בשיחת טלפון זה כבר היה ניגון מרגש מפיו של מונה שהמסר של השיר הפך אותו לשותף פעיל בהפקה – בלחן, בעיבוד, בשירה ובקריינות, תוך שהוא מוסיף את ה"קנייטשים" שלו.

    אל דב מתלווה הפעם ידידיה וקסלר, נער פלא בן 13, שם עולה בעולם השירה החסידית והחזנות, שעלה לארץ בגיל שלוש מקנדה וכיום גר ביישוב נריה, תלמיד מצטיין בכיתה ח' בתלמוד-תורה שביישוב.

    קרדיטים:
    מילים: סיפורי מעשיות לרבי נחמן מברסלב, מעשה י"ג.
    לחן, עיבוד והפקה מוזיקלית: משה מרדכי (מונה) רוזנבלום
    שירה: דב הנדלר וידידיה וקסלר
    קליפ: אלקנה הנדלר



    0 תגובות