ראש הממשלה חשף: "ביקרתי במספר מדינות ערב – יהיו התפתחויות בקרוב"

    שלמה ריזל No Comments on ראש הממשלה חשף: "ביקרתי במספר מדינות ערב – יהיו התפתחויות בקרוב"

    בועידת ורשא "לשלום וביטחון במזרח התיכון", העולם נחשף לראשונה ליחסים השקטים בין ישראל למדינות ערב על רקע המאבק המשותף באיראן | ראש הממשלה תיאר את חלק מהישגי הוועידה ואמר, "כי ההשתתפות שלו ושל שרי החוץ הערבים יחד הייתה שבירה של טאבו" | "עכשיו ישבנו באותו חדר מול כולם, הם אמרו שהם רוצים לפעול יותר בפסים מעשיים"

    נתניהו בביקורו בעומאן צילום: לע"מ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת הועידה "לשלום וביטחון במזרח התיכון" הנערכת בבירת פולין ורשא, העולם נחשף להצצה ביחסי ישראל ומדינות ערב המשתנים באופן דרמטי תחת מדיניותו הדיפלומטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקיבל משנה תוקף תחת מנהיגותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. נתניהו שהוביל מדיניות תקיפה של אי ויתורים, והוביל יחסים ביטחוניים מול מדינות ערב על רקע המאבק באיראן.

    במהלך תדרוך עיתונאים בועידה, בה החלו להיחשף הקשרים השקטים וההדוקים בין ישראל לארצות ערב, חשף ראש הממשלה כי ביקר בשנה האחרונה במספר מדינות ערביות שלישראל אין קשרים עימן. נתניהו לא נקב במספר המדינות או בשמן, אך הבטיח שנראה התפתחות בנושא בקרוב. בנוסף פורסם לראשונה על שיתוף פעולה בין המוסד וארגוני ביון באירופה בסיכול 4 פיגועים על אדמת אירופה. כך חושף ניר דבורי.

    בתדרוך נוסף אמר נתניהו: "ש בהדרגה החצנה של היחסים בין מדינות המפרץ לבין ישראל גם כשאין התקדמות עם הפלסטינים. מי שלא מרוצה מזה אלה אבו-מאזן והאיראנים".

    קודם הכשרת דעת הקהל: "אנחנו כן יכולים להתקדם עם מדינות המפרץ במאפייני הנורמליזציה, כמו טיסות למזרח, כמו תהליך של הכשרת דעת קהל להתקרבות לישראל וקידום סחר. זו המדיניות שאני מקדם. אני לא מתנה את קידום הנורמליזציה עם העולם הערבי בהסכמה של הפלסטינים"

    ‏נתניהו סיפר על הישיבות הסגורות שהתקיימו בוועידה בוורשה וטען כי הוא וחלק גדול משרי החוץ ממדינות המפרץ דיברו באותה צורה נגד איראן. "ארבעה שרי חוץ ערבים דיברו בצורה בוטה נגד איראן", אמר נתניהו. "הם דיברו חצי בפומבי – מול נציגים מעשרות מדינות – על זכותה של ישראל להגן על עצמה"

    ‏נתניהו הוסיף: "חלק משרי החוץ הערבים אמרו שפעם הסוגיה הפלסטינית היתה המרכזית ועכשיו הסוגיה האיראנית היא הכי מרכזית כי זה מאיים על הקיום שלנו. אחד משרי החוץ הערבים אמר: 'אם אתם חושבים שאיראן היא בעיה היום חכו ותראו מה יהיה כשתהיה להם פצצת אטום'"

    ‏שבירת טאבו במדינות ערב כנגד ישראל: נתניהו הוסיף כי ההשתתפות שלו ושל שרי החוץ הערבים באותה ועידה היתה שבירה של טאבו. "מגעים חשאיים קיימים, אבל עכשיו ישבנו באותו חדר מול כולם", אמר נתניהו. "יש פה שינוי שבא לידי ביטוי גם במה שהם אמרו וגם במה שהם יעשו. הם אמרו שהם רוצים לפעול יותר בפסים מעשיים"

    ‏נתניהו התייחס להתבססות האיראנית בסוריה ולפגישתו הצפויה עם נשיא רוסיה פוטין בשבוע הבא במוסקבה. "לא נסכים להפיכת סוריה לבסיס איראני", אמר נתניהו. "אסד צריך לדעת זאת. יהיה לזה מחיר. אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים. ואנחנו ממחישים במעשים את עוצמת המחוייבות שלנו למנוע זאת". כך דיווח העיתונאי ברק רביד בחדשות 13.



    0 תגובות