האסטרטג אייל ארד: "דרעי צדק בהתנגדותו לאיחוד חרדי"

    אסתי פלד 9 Comment on האסטרטג אייל ארד: "דרעי צדק בהתנגדותו לאיחוד חרדי"

    "נתניהו לא רוצה ימין חזק בממשלתו שיכפו עליו סיפוח, הוא מעדיף לשתות להם את המנדטים", כך אומר האסטרטג הבכיר אייל ארד בראיון ל'מהדורה המרכזית' | גנץ: "ישנם 25% ממצביעי הליכוד שמאוכזבים מהתנהלות נתניהו, הם יכולים לעבור לגנץ אם הוא ייתן להם מענה ביטחוני" | האזינו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ האסטרטגי הבכיר אייל ארד התראיין היום (חמישי) שוחח ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן על קמפיין נתניהו כנגד גנץ, "הוא מזהה שהמרחק לגוש חוסם מתקרב", האיחוד בימין: "נתניהו לא רוצה ימין חזק בממשלה הוא רוצה לשתות את המנדטים" והאיחוד במפלגות החרדיות.

    גנץ שמאל ואיחוד בימין: "אם מועמד מחנה השמאל יכול להביא אליו קולות מאנשי הימין, זאת השאלה לגבי גץ, זה קרה עם ברק ורבין. 24% ממצביעי ברק היו מצביעיו של נתניהו. יש בתוך הימין וגם בליכוד כ-20% שלא מרוצים מההתנהלות של נתניהו, והם ממשיכים להצביע בגלל שאינם רואים אלטרנטיבה".

    עוד הוסיף ארד: "אם גנץ יהיה אלטרנטיבה במיוחד בביטחון זה יכול לקרות. כרגע מה שרואים שמחנה מרץ ועד העבודה וגם לפיד וגנץ היו להם 40 מנדטים בפעם האחרונה אבל יש לו באזור 44 מנדטים ולכן הוא מתקרב למספר הקסם של 48 מנדטים ליצור גוש חוסם, נתניהו רואה את זה ולכן המתקפות מחריפות".

    הקמפיין של נתניהו: "נתניהו כראש ממשלה מכהן כבר 10 שנים, ולכן הוא צריך לדבר על עשייתו ולא על החקירות".

    האיחוד בימין: "עוד כשבוע עד סגירת הרשימות, לא יודע אן יהיו איחודים חוץ מהבית היהודי והאיחוד הלאומי. אבל אם לא יהיה איחוד, נתניהו יפנה למצביעים של המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, ולכן הוא ירצה לשתות להם את המנדטים. נתניהו לא מעוניין בסיפוח וימין חזק לצידו ידרוש ידרוש סיפוח ולכן הוא יעדיף לשתות להן את המנדטים".

    חיבורים בין מפלגות: "בבחירות הקודמות עמד הרצוג עם 13 מנדטים ולבני לא עברה את אחוז החסימה וקפצו ל24 מנדטים. ההבדל הוא אם השלם יוצר משהו גדול יותר מחלקיו. או מבחינת רעיון כמו שרון עם פרס בהקמת קדימה זה עבד, אבל ליברמן עם נתניהו זה לא עזר כי ליכודניקים ברחו מהמפלגה בגלל זה".

    סקרים: "אי אפשר להסתמך על סקרים שמתפרסמים בעיתונים שבאים רק ליצר כותרות, אבל סקרים מקצועיים שעושים בצורה מעמיקה, אפשר ללמוד על שאיפות הקהל, הפחדים שלו, הרצונות שלו ובעקבות כך ליצר כלים לשכנע אותם. גם המחקרים לא תמיד אמינים".

    החרדים: "אנחנו רואים בציבור החרדי התפתחויות מרתקות, 20% מהחרדים לא מצביעים למפלגות החרדיות המסורתיות. השוליים החרדיים הם רחבים ורכים וחלקם לא מצביעים לחרדים, איחוד כזה בין שס ליהדות התורה הטכני לא מבטל את הניואנסים השונים, חלק מהמצביעים עלולים לברוח ולדעתי דרעי צדק בדעתו נגד האיחוד. רק שהגוש החרדי יכול להופיע יחד בקואליציה כגוש מאוחד זה יביא להישג גדול יותר".

    האזינו לשיחה המלאה:



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      נו ועם בבחירות ש"ס תקבל 4 מנדטים סימן שהם לא עוברים את אחוז החסימה בשביל זה צריך איחוד עם יהדות התורה
      אבל עכשיו יהדות התורה ממריאה בזכות הרב יצחק הלוי זאב פינדרוס

      1. ש"ס עוברת בגרפסס את יהדות התורה תתעורר מאמי

        1. נו נו… מה שמעניין הוא מה הסתבך באמצע בין הנכד מרשבם לדרעי… לפי מה שהבנתי הם היו חברים יכול להיות שהמעשה של שטרן באלעד חימם אותו ולכן מועצת החכמים החליטה כפי שהחליטה…

        2. מה שמעניין זה מה הסתבך בין הציר הידוע של הנכד ודרעי.. אולי ההצבעה באלעד

      2. לך לישון ומהר כי אתה לא מאמין לשטויות שכתבת אין זה אלא עוד ניסיון רודנות עלוב בכל מצב אבל בכל מצב עדיף לנו לחיות במצב של הפרד נא מעלי כי א"א לסמוך עליכם בכלל עיין ערך אלעד ובית שמש ואידך זיל גמור

    2. 6

      ש׳ס לא תקבל מעל חמש מנדטים לצערי, שסקניקים צאו מהבועה של דרעי, חלק ממכם חכמים מעט יותר ממה שאתם נשמעים