שביתה על מה? תשובת המדינה מעלה תהיות בנוגע לטענות ההסתדרות

    בנצי לייזרוביץ No Comments on שביתה על מה? תשובת המדינה מעלה תהיות בנוגע לטענות ההסתדרות

    בתשובת המדינה שהוגשה לבית הדין הארצי לעבודה נחשף, כי נושא שכרם של המתמחים הוסדר עוד בטרם ההחלטה לצאת לשביתה; בכירים במשרד הבריאות: לחשוף את המניע האמתי לשביתה

    בית החולים הדסה | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות המדינה הגישה לבית הדין הארצי לעבודה, את נימוקיה בבקשה להוציא צו מניעה שיביא להפסקת השביתה שיזמה ההסתדרות הרפואית במרכז הרפואי 'הדסה'. מתשובת המדינה עולה, כי בניגוד לטענות ההסתדרות הרפואית, שהעילה לשביתה הינה קליטת המתמחים והבטחת שכרם, בפועל עוד קודם להודעה על השביתה הוסדר נושא השכר וקליטת המתמחים בידי משרד הבריאות.

    "משרד הבריאות הציע שהמתמחים יקלטו לעבודה בבית החולים בחודש מרץ 2019", נכתב במסמך שהגישה פרקליטות המדינה לבית הדין הארצי לעבודה. כמו כן הוצע הוצע ע"י בית החולים כי ישולם למתמחים שכר מתחילת פברואר 2019". ולמרות ההצעה הנדיבה החליטה ההסתדרות באופן תמוה להשבית את בית החולים. הפרקליטות מדגישה בתשובתה, כי באופן תמוה ההסתדרות התעקשה שלא להיענות לבקשתו של סגן השר יעקב ליצמן, שביקש לפחות לדחות את השביתה עד לשובו של מנהל בית החולים ממסע לגיוס כספים לבית החולים בחו"ל.

    בכירים במשרד הבריאות אמרו בעקבות החשיפה "הוכח שהמניעים של ההסתדרות הרפואית להשבית את בית החולים לא נובעים ממניעים טהורים, של דאגה לרופאים. יש לבדוק היטב מה עומד מאחורי ההחלטה לצאת לשביתה דווקא בעיתוי הנוכחי".

    ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר בעקבות המשך התעקשותה של ההסתדרות להשבית את הדסה: "מתמיהה העובדה שההסתדרות הרפואית, בוחרת בצעד הבריוני של השבתת בית חולים. אסור שבתי החולים יהפכו לכלי שרת במאבקים. את המאבק צריך להשאיר לשולחן המשא ומתן. ההחלטה של ההסתדרות הרפואית להכריז על שביתה בלי שקדם לכך תהליך של משא ומתן והכרזה על סכסוך עבודה, מלמדת על חוסר אחריות של ההסתדרות הרפואית".

    סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל (ש"ס) התריע על הסכנה של השביתה, והפגיעה במוטיבציה של אנשי מקצוע להצטרף לשירות הציבורי: "השירות הציבורי זקוק לאנשים מקצוע מן המעלה הראשונה, כאלו שיכלו לעשות המון כסף בחוץ ובחרו לשרת הציבור. פרופ' רוטשטיין משקיע את כול כולו בשיקום בית החולים 'הדסה' וקידומו. כאיש שהעיר ירושלים ותושביה חשוב לו יותר מהכל, אני קורא להסתדרות הרפואית קודם להימנע מהשביתה המיותרת שפוגעת בתושבי העיר במקביל, אני קורא לכל הצדדים להתכנס סביב שולחן אחד ולפתור הכל לשביעות רצון כולם".

    בתוך כך, נחשף היום ב"כלכליסט" כי רופא פרופסור מן המניין בהדסה מקבל יותר מ־16,400 שקל לחודש על השתייכותו לסגל אקדמי, לעומת 3,200 שקל שקיבל רופא באותה דרגה אקדמית ועם ותק זהה בבית חולים אחר. גם בדרגות אקדמיות אחרות הפער נשמר: רופא מהדסה מקבל תוספת שגדולה פי ארבעה לעומת מקבילו במערכת הבריאות.

    בכלכליסט נטען שהנתונים מעלים כי "המשא ומתן בין הנהלת הדסה לרופאים על הקטנת ההטבה הוא שהוביל לשביתה, ולא כפי שטענה ההסתדרות הרפואית (הר"י) במהלך השבוע האחרון. הסיבה: הסירוב של ההנהלה לקבל שבעה מתמחים חדשים לבית החולים. מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין טען כי אין לו מקור כספי כדי לשלם למתמחים ללא הקטנת ההטבות לרופאים הבכירים. במסגרת תוכנית ההבראה שנחתמה מול המדינה ב־2014 ואפשרה את הצלת הדסה מסגירה, ההנהלה דורשת להקטין שליש מההטבות הייחודיות שמקבלים כ־220 רופאים בכירים בהדסה. לצורך כך התנהל משא ומתן ממושך שהגיע בימים אלה למבוי סתום עקב התנגדות הר"י לפגיעה בהסכמי השכר עם הרופאים".



    0 תגובות