כחלון מינה את דנציגר לבחינת צמצום הזיהום בחיפה

    איתי גדסי No Comments on כחלון מינה את דנציגר לבחינת צמצום הזיהום בחיפה

    שר האוצר משה כחלון, מינה את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר ישראל דנציגר, לראש צוות בניית תכנית לאומית לצמצום זיהומים וסיכונים סביבתיים ופיתוח מפרץ חיפה

    דנציגר צילום: לע"מ
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר משה כחלון, מינה היום את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר ישראל דנציגר, מי שהוביל בהצלחה את פרוייקט סגירת מיכל האמוניה בחיפה ושיפר את איכות חיי תושבי האזור, להיות ראש צוות להכנת תכנית אב לאומית לצמצום זיהומים וסיכונים סביבתיים במרחב חיפה ופיתוחו.

    כאמור, שר האוצר משה כחלון יזם בעבר, הפעיל ותיקצב תכנית לאומית למפרץ חיפה והעביר החלטת ממשלה היסטורית בנושא. התכנית יושמה בהצלחה על ידי ישראל דנציגר וכללה בתוכה, בין השאר, הגברת הפיקוח והאכיפה על המפעלים, הפעלת אזור מופחת זיהום אויר, התקנת מערכות למניעת זיהום מתחנות דלק, אוטובוסים חשמליים, רכבים חשמליים, משאיות אשפה מופחתות זיהום, התקנת מסננים על רכבים מזהמים, סגירת מיכל האמוניה ובנוסף הביא דנציגר לראשונה לבחינה מעמיקה של הממשלה בדבר עתיד בזן והמתחם הפרוכימיקלי ולהוצאת דוח "מקינזי" לבחינת חלופות שונות לעתיד המפרץ.

    כעת, בהנחיית שר האוצר, יגבש דנציגר תכנית אב שמפלגת "כולנו" תאמץ ותיישם להמשך המהפכה במפרץ חיפה. בבסיס ההצעה: יצירת רצף של חיבור העיר לקו המים, הגברת פיקוח ואכיפה, עידוד תעסוקה איכותית חדשנית, עידוד תעסוקת בילוי ותירות, בניה למסחר ומגורים, בניית נמל בריא ונקי לסביבה ובחינת העתקת מפעלים תוך שמירה על מקומות עבודה לטווח הבינוני והארוך.

    שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון אמר: "ישראל דנציגר היה הפרוייקטור הלאומי שהניע, כמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, את מהלך סגירת מיכל האמוניה בחיפה. אין ראוי ממנו להוביל לשלב הבא שיעסוק בהמשך טיפול במזהמים בחיפה והסביבה. אני בטוח כי ישראל יעשה את העבודה הטובה ביותר למען איכות חייהם של תושבי מפרץ חיפה, דבר שיתרום תרומה לאומית של ממש בהשלמת הפיכתה של חיפה למטרופולין משגשג בצפון".

    ישראל דנציגר אמר: "הטיפול במפרץ חיפה הוא אתגר לאומי משמעותי ביותר למיצוי הפיכת חיפה למטרופולין מוצלח ומשמעותי ולשיפור איכות חייהם של מיליון תושבי חיפה והסביבה. תושבי מטרופולין חיפה זכאים לקבל מענה כולל להמשך צמצום מזהמים וסיכונים במפרץ ואכן ניתן להגיע להשגים משמעותיים בתחום הזה באמצעות תוכנית לאומית שתשפר ותעמיק את התעסוקה ותצמצם דרמטית את הזיהום הסביבתי. אני מודה לשר כחלון על האמון שנתן בי ואעשה כל מאמץ להסב לתושבי האזור איכות חיים ראויה. מניסיוני זוהי מטרה משותפת לכל הגורמים הפועלים היום במרחב."



    0 תגובות