- רדיו קול חי - -

יעלון מול גנץ: "אין סיכוי לשלום עם הפלסטינים"

יו"ר מפלגת תלם השר לשעבר בוגי יעלון השתתף היום (שלישי) בכנס ירושלים והתראיין על ריצת מפלגתו יחד עם בני גנץ לכנסת, תוכנית טראמפ והקבינט. בוגי נשאל על מספר המנדטים שיקבלו ביום הבחירות, "הנבואה ניתנה לשוטים אבל אנחנו פועלים כדי להיות רשימה מובילה כרגע מבוססת על שתי מפלגות חוסן לישראל ותל"ם וייתכן שעד ה־21 לחודש אולי ייחתם הסכם עם עוד מפלגה. המטרה שלנו היא כמובן להקים ממשלה".

רציתי להיות שר החינוך: "כאשר נכנסתי לפוליטיקה חשבתי להיות שר החינוך ואני באמת רוצה להיות שר הביטחון וזה לא נכון ששר הביטחון לא משפיע. זה לא שראש הממשלה לא משאיר שום מקום להשפעה של שר הביטחון".

בוגי תוקף כי ראש הממשלה משחק בעניין העמימות מול סוריה: "זה ממש לא נכון שכאשר מגיעים לפעילות מבצעית אין השפעה לשר ביטחון. יש כאלה שמטעמים שלהם מעדיפים להסתתר מאחורי הצבא לצורך פוליטי או כאשר יש כאלה שמסירים את מסווה העמימות לצרכים פוליטיים ומביאים עלינו כרטיס צהוב מהרוסים ומאלצים את האיראנים ואת הסורים להגיב".

בוגי המשיך לתקוף את בנט ואמר: "הקבינט מאז 2013 ועד עכשיו זה משהו שלא אמור להיות. ראש הממשלה צריך להוציא את השרים שבהתנהגותם פוגעים בביטחון המדינה".

אין שטחים תמורת שלום: "אני לא חותר לשלום אני מת שיהיה שלום ומי שלמוד מלחמות שואף לשלום. האם יש סיכוי שיהיה שלום? אין סיכוי! אני אמרתי שתפרוץ מלחמה ארבע־עשרה חודשים לפני. עמדתי גם נגד ההתנתקות ונגד הסכמי אוסלו. בני גנץ לא נמצא במקום אחר. הוויכוח בין ימין ושמאל במגרש הפוליטי הוא לא בדברים הללו. רוב העם זז ימינה. אף אחד לא חושב שיש מקום לעוד שטחים תמורת שלום. ולכן זה לא הוויכוח היום".

הוויכוח בין גנץ לבוגי נמשך: "כאן הסיפור הוא על הממלכתיות וכאן אין ביני ובין בני שום ויכוח. זה שאני אמרתי שלעולם לא אשב עם נתניהו בין אם יש כתב אישום ובין אם לא, וגנץ אמר שהוא יישב עם נתניהו אם לא יוגש כתב אישום, זו דווקא סיבה טובה לכך שננצח בבחירות וכך לא נתווכח".

הימין מוזמן לקואליציה: "בואו נראה מה יקרה אם המפלגה שלנו תנצח בבחירות ויהיה לה את הכוח לבנות קואליציה. אז נראה שכל המפלגות מימין יחשבו אחרת… אנחנו לא פוסלים אף מפלגה. לא אני ולא גנץ".

תוכנית השלום של טראמפ: "אם טראמפ יגיש תוכנית ובה פינוי ישובים אזכיר לכם מי נשכב על הגדר כדי לחסום את התוכנית שהגיש קרי בזמנו. אני חסמתי את התוכנית הזו ואת הפסקת פעילות של צהל ביהודה ושומרון. וגם גנץ מבין את זה. הוא הרי היה רמטכ"ל, מה אתם חושבים? שהוא לא מבין את ההשלכות הביטחוניות של הדבר הזה? אין מה לעסוק עוד בעניינים הללו כהבדלים בין ימין לשמאל כי אין הבדלים בנושאים הללו".

הנעדרים: "נושא הנעדרים הוא נושא כאוב מאוד ואני הצבעתי נגד שחרור האסירים. אני מזכיר לכם שסגן הדר גולדין הוא בן משפחתי. האמון בין המשפחות וראש הממשלה נשבר כי לא קיימו את ההבטחות שנתנו להן. לדעתי מה שצריך לעשות הוא להפוך את החזקת הגופות לנטל עבור חמאס במקום נכס".