- רדיו קול חי - -

נשיא ונצואלה החדש: "אחדש את היחסים עם ישראל"

כ־50 מדינות ברחבי העולם הכירו עד כה בנשיאותו של גוואידו, וישראל היתה הראשונה מחוץ ליבשת אמריקה להכיר בו. כשהנשיא הזמני, שהאבטחה סביבו מינימלית באופן מפתיע, שמע שאני מישראל, אורו פניו. לפני עשר שנים, בעקבות מבצע "עופרת יצוקה", החליט נשיא ונצואלה דאז, הוגו צ'אבס, לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם ישראל. צ'אבס, ומחליפו מאדורו, הפכו את ונצואלה למדינה שבה ההסתה האנטי־ישראלית היא מדיניות רשמית. אבל גוואידו כבר פועל לתקן את חטאי הצ'אביסטים., כתב אלדד בק, שליח "ישראל היום" לוונצואלה.

הנשיא הזמני של ונצואלה גוואידו אמר: "התחלנו לפעול לחידוש היחסים, ואני שמח מאוד להודיע שתהליך ייצוב היחסים עם ישראל בעיצומו. זה מאוד חשוב עבורנו. תחילה נחדש את היחסים, אחר כך נודיע על מינוי שגריר בישראל, ואנחנו מאוד מקווים שיבוא אלינו שגריר מישראל".

על מיקום השגרירות החדשה לאחר חידוש היחסים בירושלים אמר דוואידו: "זה חלק מהנושאים שעליהם אנחנו דנים, אכריז במועד הנכון על חידוש היחסים ועל מיקום השגרירות".

על יהודי ונצואלה שחיים היום בישראל אמר: "יש הרבה ונצואלים בישראל והרבה יהודים בוונצואלה", זו קהילה מאוד פעילה ומשגשגת, שתרמה רבות לחברה שלנו. אני מניח שהם שמחים שאנחנו מחדשים את היחסים עם ישראל".

באשר לפחדה של הקהילה היהודית המקומית לעמוד באופן פומבי לצידו אמר: "אין לי ספק שהיהודים מפחדים", אומר גוואידו, "גם רבים בכוחות הצבא מפחדים להביע את דעתם. אין למשטר כבוד כלפי הזכות הבסיסית ביותר: הזכות לחיות. מדינות מערביות רבות כבר התחייבו לשלוח סיוע הומניטרי לוונצואלה. אני בטוח שגם ישראל תעזור לנו".