התגובות לשביתה: "צעד בריוני"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on התגובות לשביתה: "צעד בריוני"

    הנציגים החרדים בכנסת ובמועצת העיר ירושלים מגיבים לשביתה ב"הדסה" ואומרים: "זו פגיעה בחולים המאושפזים וסכנה לאלה שיזדקקו בעתיד לבתי החולים הדסה. יש לזכור שאלה בתי החולים הבודדים בירושלים, מלבד "שערי צדק" שזקוק אף הוא לרפואה וחיזוק"

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן יו"ר הכנסת וחבר ועדת הבריאות ח"כ ישראל איכלר (יהדות התורה) בתגובה על שביתת רופאי הדסה: "הגשנו בעבר הצעת חוק איסור שביתה במקומות כמו בתי חולים ומכבי אש וכדומה, שיש בהם פיקוח נפש. כולנו זוכרים את המשבר הקשה שפקד את בית החולים 'הדסה' והמדינה השקיעה כמליארד שקל לשיקום וחילוץ בתי החולים הדסה, מהמשבר. עכשיו שהדסה עולה על דרך המלך, כנראה שיש גורמים אינטרסנטים שמעוניינים להחזיר את בית החולים אחורה לימי התוהו ובוהו".

    לדבריו: "זאת פגיעה בחולים המאושפזים וסכנה לאלה שיזדקקו בעתיד לבתי החולים הדסה. יש לזכור שאלה בתי החולים הבודדים בירושלים, מלבד "שערי צדק" שזקוק אף הוא לרפואה וחיזוק. אסור לאפשר לעובדים המתפרנסים מיסורי החולים, לפגוע בהם במאבקי השכר נגד ההנהלה. כנציג ציבור וכתושב ירושלים מודאג, אני קורא לכל הצדדים להתיישב סביב שולחן ולפתור הכל. שביתות יגרמו רק לנזק".

    ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר: "מתמיהה העובדה שההסתדרות הרפואית, בוחרת בצעד הבריוני של השבתת בית חולים. אסור שבתי החולים יהפכו לכלי שרת במאבקים. את המאבק צריך להשאיר לשולחן המשא ומתן. ההחלטה של ההסתדרות הרפואית להכריז על שביתה בלי שקדם לכך תהליך של משא ומתן והכרזה על סכסוך עבודה, מלמדת על חוסר אחריות של ההסתדרות הרפואית".

    סגן ראש העיר יוסף דייטש (אגודת ישראל) הגיב בזעזוע לשביתת הרופאים ואמר: "זה מזעזע בעיני שרופאי בית החולים הגדול בירושלים ובארץ, מרשים לעצמם את הלוקסוס של השבתת בית חולים במסגרת ניסיון להפעיל לחץ כזה או אחר על מעסקיהם. יש דרכים נוספות לנהל דיונים. ושביתה אינה אמורה להיות אחת מהן".

    סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל (ש"ס) הגיב ואמר: "השירות הציבורי זקוק לאנשים מקצוע מן המעלה הראשונה, כאלו שיכלו לעשות המון כסף בחוץ ובחרו לשרת הציבור. פרופ' רוטשטיין משקיע את כול כולו בשיקום בית החולים 'הדסה' וקידומו. כאיש שהעיר ירושלים ותושביה חשוב לו יותר מהכל, אני קורא להסתדרות הרפואית קודם להימנע מהשביתה המיותרת שפוגעת בתושבי העיר. במקביל, קורא לכל הצדדים להתכנס סביב שולחן אחד ולפתור הכל לשביעות רצון כולם".

    חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק הבריאות חיים אפשטיין (בני תורה) אמר: "בימי החורף מערכת הבריאות נמצאת בתפוסה של יותר מ100%, בימים כאלה מצופה ממקבלי ההחלטות בהסתדרות הרפואית, לא להוסיף קושי על הקושי שבו מצויה מערכת הבריאות. זו לא העת לשביתה. את הוויכוחים ככל שישנם בין הרופאים להנהלת הדסה, יש לעשות סביב שולחן המשא ומתן. תשאירו את החולים שזקוקים לרופאים מחוץ למאבק. אני מבקש מההסתדרות הרפואית להבין את הסכנה הנשקפת מהשביתה ולהורות על ביטולה. אני קורא לראש העיר מר משה ליאון, ולסגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, להיכנס לעובי הקורה, ולמנוע בכל דרך את השביתה המסוכנת".

    חבר מועצת העיר ירושלים יונתן יוסף (מאוחדים) הגיב ואמר: "בימים של עומס חולים בבתי החולים, בוחרת ההסתדרות הרפואית בצעד תמוה להשבית את בית החולים המוביל בירושלים. אני קורא להסתדרות הרפואית להתעשת ולמנוע את השביתה שתפגע בראש ובראשונה בחולים הזקוקים לשירותי הרפואה".



    0 תגובות