תלמידי כיתות ח' בת"ת "יסודי התורה" עכו התברכו אצל גדולי ישראל

    אבי יעקב No Comments on תלמידי כיתות ח' בת"ת "יסודי התורה" עכו התברכו אצל גדולי ישראל
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת תקופת הבחינות והרישום לישיבות לצעירים, זכו עשרות תלמידי בית הספר יסודי התורה להיכנס למעונם של מרנן גדולי ישראל שליט"א, להבחן על החומר הנלמד בת"ת ולהתברך מפיהם להצלחה במבחנים לישיבות הקדושות.

    הנערים – ילדי "קרן ההסעות", הבאים מבתים של קירוב שבחלקם אף רחוקים מתורה ומצוות, בזכות ההסעות שמביאות אותם בכל בוקר מרחבי העיר עכו אל ת"ת "יסודי התורה" של החינוך העצמאי בעיר, זוכים לקבל חינוך תורני. עתה, עם הגיעם לכיתה ח', במסגרת פרויקט 'טיפול המשך' של "קרן ההסעות", הם מביעים את רצונם העז להמשיך בשנה הבאה ללמוד בישיבות קדושות ולגדול כת"ח.

    תחילה עלו התלמידים למעונו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קניבסקי, שקיבל את התלמידים בחום רב והקדיש מזמנו לבחון אותם על תלמודם. לאחר הבחינה הקצרה בירך מרן שר התורה, את התלמידים שיזכו לגדול הלאה בתורה ובירא"ש ולהמשיך ללמוד בישיבות קדושות.

    לאחר מכן המשיכו התלמידים לביקור נרגש במעונו של אבי קרן ההסעות, רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן זצוק"ל. התלמידים שמעו מהרב ליברמן שליט"א, מבאי ביתו של רשכבה"ג מרן זצוק"ל, על מסירות נפשו של רבינו הגדול זצוק"ל לחינוכם הטהור של ילדי ישראל בערי השדה. כידוע, ארגון "קרן ההסעות" היה בבת עינו של רשכבה"ג מרן זצוק"ל, שראה בו את הצלת החינוך הטהור של עשרות אלפי ילדי ישראל. הוא ליווה את הארגון מיום הווסדו והדריך את ראשי הארגון לעשות הכל כדי לא לאבד אפילו ילד אחד.

    התלמידים התבוננו בהתרגשות גדולה בקירות ספוגי התורה בבית הגדול שממנו יצאה תורה לכל עם ישראל. לאחר מכן הגיע למקום בנו, הגאון רבי שרגא שטינמן, ראש ישיבות ארחות תורה, שהוסיף לספר לילדים על אביו רשכבה"ג מרן זצוק"ל, תוך שהוא מדגיש להם מה היה העיקר אצל מרן זצוק"ל ומה הטפל ולכן קירות החדר לא זכו לסיוד ולצביעה במשך שנים ארוכות. הגאון שוחח עם התלמידים בלימוד ואף בחן אותם על המסכת הנלמדת בכיתה והתלמידים נפרדו מהמקום בהתרגשות גדולה.

    משם המשיכו התלמידים לישיבת פוניבז', שם זכו לקבלת ברכה מיוחדת מרבינו מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, טרם כניסתו לשיעור. מרן ראש הישיבה, בירך כל אחד ואחד מהם באופן אישי שיצליח בהמשך הלימודים בישיבה קדושה כשאיפתו. התלמידים שהו בחדר השיעורים לפני השיעור וגם בקרו בהיכל הישיבה כשהם סופגים אל ליבם את אוירת הריתחא דאורייתא הישיבתית, כשהם רואים למול עיניהם את בני הישיבה הקדושה שקועים אך ורק בעולמה של תורה.

    לאחר מסע החיזוק המרגש והמרומם שבו הילדים לת"ת בעכו מתוך תחושת חיזוק והתעלות כשהדי המראות מעיר התורה נחרתים בליבם להמשיך ולשאוף לחיים של תורה ולצמוח כת"ח.



    0 תגובות