- רדיו קול חי - -

"נתניהו דחף לאיחוד; בטוח שיהדות התורה תעבור את אחוז החסימה"

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח עם יאיר שרקי בכנס שהתקיים בירושלים בנוגע למצבה של ש"ס בסקרים, בציבור ושטח את דעתו באשר לאיוד המפלגות החרדיות. "אנחנו פועלים יחד עם יהדות התורה בשיתוף פעולה מלא. ולא ניכנס לממשלה בלי יהדות התורה, אין צורך לאחדות כי אין מפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה, אני בטוח שיהדות התורה תעבור את אחוז החסימה", אמר והוסיף: "עוד לא ראיתי הוכחה ברורה שנקבל יותר מנדטים אם נרוץ כמפלגה אחת אלא להיפך נאבד את המסורתיים".

דרעי חשף כי מי שדחף לאיחוד חרדי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו "נתניהו מעוניין באיחוד חרדי והסברתי לו למה לא, אני בסוף דואג לש"ס. ש"ס לאורך כל שנות קיומה הצליחה והוכיחה זאת גם בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות. מהבדיקות שערכנו אין קול אחד מש"ס שהולך לכחלון ואורלי לוי".

דרעי תקף ואמר: "כחלון ואורלי לוי דואגים לשבת? הפתק שלנו זה לא רק פתק חברתי אלא גם פתק בעבור מסורת יהודית, חינוך וכל זה בפתק אחד ש"ס בסקר עומק שערכנו בקרב מצביעי ליכוד. 31% אמרו שש"ס זו מפלגה השניה שלה רוצים להצביע אם לא לליכוד".

כשנשאל דרעי מי קהל היעד הרחב של מפלגתו, ענה: "אני פונה לכל עם ישראל – גם כיפות שקופות". את הדברים אמר בכנס "בשבע".

לסיום, התייחס השר דרעי ל"תכנית המאה" של נשיא ארה"ב טראמפ ואמר: "אני אתמוך בכל דבר שממשלת ימין וראש הממשלה יביא אותו. לא כל דבר אומרים לא. צריך לנהל את הדברים בתבונה ולא ישר לצעוק לא", אמר דרעי.