לא מתערבים: בג"צ דחה את העתירה כנגד העבודות בכותל הדרומי

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לא מתערבים: בג"צ דחה את העתירה כנגד העבודות בכותל הדרומי
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט העליון דחה היום (ראשון) ארבעה עתירות שונות לבג"צ אשר נגעו לבניה בבניה באזור הדרומי של הכותל המערבי – קשת רובינסון.

    העתירות אשר הוגשו בידי עמותת בצדק, לאה אהרוני יו"ר נשים למען הכותל וע"י פרופ' דן בהט מי שהיה בעברו ארכיאולוג מחוז ירושלים, דרשו כי בימ"ש יורה על הפסקת עבודות הבניה באזור קשת רובינסון, יורה על פתיחת חקירה כנגד הגופים אשר בנו במקום שלא כחוק וכן יבטל את החלטת ועדת השרים מכוח חוק העתיקות בנוגע לבניה במקום.

    בעתירות אשר אוחדו ונידונו יחד, תוקפו העותרים את עבודות הבינוי ברחבה הדרומית. באחת מהעתירות עתרו ב"נשים למען הכותל" נגד החלטת ועדת השרים מכוח חוק העתיקות אשר אישרה את הרחבת הבמה ברחבה הדרומית. עתירה נוספת הגיש הארכיאולוג פרופ' דן בהט נגד אותו בינוי, אשר ביקש להגן על העתיקות הרבות במקום.

    כמו כן, עתירה נוספת של עמותת "בצדק" עתרה נגד הבמה הקיימת, תוך טענה שהבמה נבנתה ללא היתרי בניה והיא איננה חוקית. כאמור בימ"ש העליון, בראשות השופט עמית, אשר להחלטתו הצטרפו השופטים סולברג וברון דחה את כל העתירות.

    בתגובה להחלטה תקפו העותרים את בית המשפט "בית המשפט העליון הוכיח פעם נוספת שאין משפט צדק בירושלים." אמרו בעמותת בצדק, "לאחר שעיריית ירושלים והפרקליטות הודו והכירו בכך שכותל המערבי קיימת בניה בלתי חוקית גסה ומשמעותית, קבע בית המשפט כי דווקא במקרה זה הוא לא מעוניין להתערב.

    בית המשפט לא קבע כי הבניה והפעילות במקום מותרות, ועל כן עמותת בצדק תמשיך להיאבק לשמירה על המקום. הבחירה של בית המשפט העליון שלא להתערב דווקא במקרה זה, פוגעת בשלטון החוק ובשיוויון בפני החוק ושולחת מסר בעייתי לציבור הרחב." מסרו.

    לאה אהרוני, יו"ר "נשים למען הכותל הוסיפה "לצערינו, בית המשפט העליון בחר לעצום עיניו מול המחטף שמבקש רוה"מ לבצע ברחבה הדרומית של הכותל בניגוד לעמדת הממשלה. אך לשמחתינו, רשויות התכנון כבר הודיעו כי הן לא תיתנה יד לבניה בלתי חוקית ברחבת הכותל כך שממילא התכנית להכשיר את הרחבה הדרומית כבית כנסת שאינו על פי ההלכה תיכשל.

    אנו מעודדות מן התמיכה של עשרות אלפי נשים מסורתיות, צעירות ומבוגרות כאחת, התומכות במאבקינו למען שמירה על הסדרי התפילה המסורתיים בכותל ולמען האמת הפשוטה כי תפילה נפרדת אינה "הדרה" אלא הכרה בקדושתה של התפילה, עבור גברים ונשים כאחד.



    0 תגובות