מבצע דרמטי: המוסד הבריח מדען גרעין מאיראן לארה"ב

    שלמה ריזל No Comments on מבצע דרמטי: המוסד הבריח מדען גרעין מאיראן לארה"ב

    על פי דיווח של עיתון ה"סאנדיי טיימס" המוסד הצליח להבריח מדען גרעין מאיראן בתוך ספינת מהגרים לטורקיה ומשם לבריטניה | משמרות המהפכה גילו בזמן הבריחה את התוכנית וניסו להניח עליו את ידם | סיפור דרמטי חובק עולם

    אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    15:21
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on תמונה ישנה עוררה סערה: האם סינוואר העז לצאת ממחבואו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הישג חסר תקדים: המוסד הבריח מדען גרעין איראני משטח איראן כך מפרסם היום (ראשון) העיתון הבריטי "סאנדיי אקספרס" על הפעולה המיוחדת והדרמטית מאיראן וללב הים ועד סיוע מהמודיעין הבריטי הIM6 שניצלו את משבר המהגרים והבריחו אותו בסירה למקום מוגן.

    על פי הדיווח שמתפרסם, מדובר במדען גרעין בן 47 שברח באמצעות ספינת מהגרים מתנפחת שנמלטה מאיראן וחצתה את תעלה למאנש. המדען הגיע לעיר קנט שבאנגליה לפני כחודש וחצי בייחד עם 12 מהגרים נוספים. מדובר בפעולה שבה השתתפו שלושת ארגוני הביון הטובים בעולם, המוסד הישראלי ה-CIA האמריקני וה-IM6 הבריטי.

    עוד דווח בעיתון הבריטי, כי המדען שהוברח למערב היה בקשר עם סוכניות המודיעין בעולם כבר זמן רב, המהנדס אף סייע בחיסול מדען הגרעין האיראני מוסטפה אחמד רושן, שחוסל בפיצוץ רכב בטהרן ב-2012. על פי ההערכות המוסד הישראלי הצליח להבריח את המדען לטורקיה ומשם החל את הנסיעה לבריטניה. ככל הנראה היה חשש לחייו בתקופה האחרונה מצד המודיעין האיראני.

    "ההברחה לא הייתה חלקה ושקטה" כך אומר גורם שהיה מעורב בהברחה שסיפר ל"סאנדיי אקספרס". "תוך זמן קצר הבחינו באיראן בהיעדרותו ויחידה מיוחדת של משמרות המהפכה הופעלה. גם לאחר הגעתו לצרפת נשארה השאלה כיצד יובא לבריטניה. לא היינו יכולים פשוט להטיסו".

    בסוף הרעיון היה בהחלט מקורי ונכון, אומר הגורם, הוחלט כי נחדיר את המדען לתוך קבוצה של מהגרים נוספים שתכננה לחצות את התעלה בסירה, וכך הוא אכן הגיע לבריטניה. ה-MI6 חקר את מדען הגרעין על תוכניות הגרעין של איראן, לפני שהטיס אותו לארצות הברית.

     



    0 תגובות