גשר המדינה היהודית: פאנל סוער של אנשי התקשורת

    אבי יעקב 1 Comment on גשר המדינה היהודית: פאנל סוער של אנשי התקשורת

    כנס רבני ישראל של "אריאל" שנערך בסוף השבוע האחרון, סיפק כותרות רבות של בכירי מערכת הביטחון לשעבר, לצד פאנל מרתק בהשתתפות הרב יוסף שוינגר, יעקב כץ (כצל'ה), עמנואל שילה, אשר מדינה ובצלאל קאהן | גשר יהודית, המפלגות הסקטוריאליות, הדתה ונתניהו | האזינו

    19:28
    24.04.24
    אבי יעקב 1 Comment on קוגל או נשק חם? הדרישות של הרב ברושויסברגר לגיוס בצה"ל • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלון נוף גינוסר שלחופי הכנרת, הסתיימו השבוע ימי העיון של "אריאל", בהשתתפות למעלה ממאה רבני ערים, שכונות וקהילות בכל רחבי הארץ, שהתכנסו לשבת אחים גם יחד, לארבעה ימי עיון בנושאים העומדים על הפרק, תחת הכותרת "מדינת ישראל – מדינה יהודית?".

    את ימי העיון עורך ומרכז הרב דוד שפירא, רבה של שכונת "בית הכרם" בירושלים, והשתתפו בהם הרב הראשי הגאון הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו, הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר, רבנים, מרצים, ועוד.

    במרכז ימי העיון הועלתה דמותם של הרבנים שהסתלקו לבית עולמם בשנה החולפת, מהם שהשתתפו מדי שנה בימי העיון לרבני ישראל של "אריאל". קומזיץ ליל שישי, סעודת מלווה מלכה ותפילות השבת, לוו בקולו המשובח של החזן והזמר ישראל פרנס. את השיעורים המרכזיים במהלך השבת נשאו הגרי"מ לאו, שסקר בצורה מרתקת את תהליכי החילוניות שעברו על מדינת ישראל מאז הקמתה, כיצד בן גוריון ויצחק רבין נענו לבקשות בנושאים דתיים וערכיים; והגרש"מ עמאר שנשא אף הוא דברים מרתקים בדרשתו בשבת אחר הצהרים.

    לצד פאנלים בנושאים שונים, בהם נשאו דברים הרבנים בנושאים העומדים על הפרק אודות זהותה היהודית של המדינה, התקיימו כמה פאנלים מרתקים, ובהם הרצאות מרתקות של ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן והאלוף במילואים, ח"כ אייל בן ראובן, בנושאים הביטחוניים השונים.

     

     

    פאנל נוסף עסק ב"צביונה של המדינה", בהשתתפות יו"ר קבוצת ערוץ 7, יעקב כץ (כצלה), מנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר, עורך עיתון "בשבע" עמנואל שילה ומזכיר סיעת ש"ס בכנסת, אשר מדינה. את הפאנל הינחה מנהל התוכניות והחדשות של "קול חי", בצלאל קאהן.

    הפאנל המרתק שנמשך יותר משעה וחצי (אותו ניתן לשמוע בקובץ המצורף לכתבה זו), עסק כאמור בצביונה של המדינה, והשאלה הפותחת היתה: איך הגענו למצב בו שבת קודש הפך ליום השיפוצים הלאומי של מדינת ישראל, אפרופו הקמת "גשר יהודית" בשבתות אלו, תוך חילולי שבת חמורים, כשלמפלגות החרדיות והדתיות אין כל יכולת להשפיע על כך.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סיפורים אלו יאים לדור הצעיר, המאמין משום מה שלפני ששים שבעים שנה ויותר, המדינה היתה פחות חילונית. ואין צריך לומר שבזמן המנדט, לפני הקמת המדינה, הנוכחות הדתית בארץ שאפה לאפס. ייתכן שחילולי שבת מטעם המדינה היו פחות, אבל שנאת הדת, רדיפת התורה, העברה על דת, היו לא פחות ואולי יותר. עם כל הצער על חילול שבת ציבורי, הנושא לחלוטין אינו עומד בראש סדר העדיפויות. תקציב להסעות לחינוך, למשל, יביא הרבה יותר שומרי שבת, והרבה פחות פירוד ושנאה. כדאי להפסיק לחלום שמדינה שלפחות ששים אחוז ממנה הם חילוניים גמורים, לצערנו הרב כמובן, תהיה "מדינה יהודית". וגם לא ברור בסופו של דבר מה המשמעות של "מדינה יהודית". בדרך כלל אלו התוקפים את הנציגים החרדיים שאינם עושים מספיק למעט חילולי שבת, הם אלו שבנושאים אחרים לא שומעים אותם כלל, וד"ל.