- רדיו קול חי - -

ראש העיר מנסה לאשר תחב"צ בשבת ונתקל במשפטנים

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית,  גוף הפועל לחיזוק צביונה היהודי של מדינת ישראל בכלים משפטיים, פנתה לעיריית טבריה בתלונה נגד כוונת ראש העירייה, רון קוּבי, לאפשר הפעלת הסעות בשבת לטיילת ולאתרי הבילוי. במכתב שנשלח ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד שמעון בלסן, עם העתק למבקר העירייה, מבקשת התנועה להורות על השהיית המהלך המתוכנן, וזאת עד לבירור משפטי בדבר מידת חוקיותו.

התנועה אומרת כי אופן הפעלת השירות האמור ואופיו אינם ברורים דיים, ולכאורה עולה כי מדובר במעשה שאינו עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ועולה החשש כי מדובר בפעילות בחוסר סמכות ובניגוד לכללי מינהל תקין.

"נוכח העובדה כי השירות ניתן בחינם, ברור כי מדובר בשירות במימון העירייה – ככל הנראה החלטה זו לא הובאה  לאישור העירייה, וכבר בשל כך יש למנוע בדחיפות את שירות ההסעיות אשר הוצא ע"י ראש העיר", נאמר במכתב.

בתנועה תוהים מדוע התקשרה העירייה עם האגודה השיתופית "נוע תנוע", שהינה גורם מתווך ולא מַסִּיעַ, ולא פנתה למסיעים בהליך מכרזי. "מדובר במחדל ובפגיעה חמורה בכללי מינהל תקין, וכיועץ משפטי מצופה ממך כי תתקן מחדל זה ותורה על פסילת הסכם ההתקשרות", נאמר בפנייה.

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית ציינה כי בימים אלו מתקיימת חקירה מסועפת במשרד התחבורה כנגד האגודה, וציינה שבמליאת הכנסת אמר שר התחבורה כי נראה לכאורה שפעולות האגודה אינן חוקיות. "לא הגיוני ולא תקין שרשות מנהלית משתפת פעולה על חשבון כספי הציבור באמצעות מחטף וללא מכרז עם אגודה אשר חוקיותה שנויה במחלוקת והחקירה בעניינה טרם הסתיימה", נכתב. "כיצד יכול להיות שקודם להתקשרות עם האגודה העירייה לא וידאה כראוי מול משרד התחבורה את הכשרה החוקי של התקשרות זו?!"