- רדיו קול חי - -

הנגבי על רשימת הדילים: "אני רגוע לגבי מקומי בצמרת הליכוד"

השר צחי הנגבי (הליכוד) התראיין היום (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת דוד חכם על העברת הכספים לחמאס והמסרים התקיפים מישראל, "רואים שיש רגיעה לאחרונה אבל אם זה ייפסק. הפעם נגיב בצורה הרבה יותר קשה. בפעם הקודמת הייתה לנו את הזירה הצפונית על הראש". הפריימריז בליכוד, בני גנץ, התקשורת והכישלון של אבי גבאי.

העברת הכסף לרצועה: "חמאס השתלט על הרצועה כבר 12 שנה. בכל חודש הכספים האלה היו מגיעים לרצועה מהרשות הפלסטינית כדי לתקצב את הניקיון והתחזוקה והדלק והפקידים. אבו מאזן רצה ליצור הסלמה בין חמאס לישראל ולכן הוא עשה את הקיצוץ. הקטארים באו והציעו לתת את הכסף ולישראל לא הייתה התנגדות".

הדילים בליכוד: "ראש הממשלה מיד הוציא הודעה בקולו כי הוא לא מפיץ רשימות והוא תומך בי תמיכה מלאה. אני מקווה שאני אקבל מקום מכובד ויפה, אני כבר הייתי כמעט בכל המקומות בעשירייה הראשונה, כולל מקום ראשון. אני רגוע לחלוטין על הנוכחות שלי בצמרת הליכוד".

בני גנץ: "גנץ נותן פייט מאוד רציני ללפיד ולגבאי וזה מאתגר אותם. אני לא יודע אם השירונים של ראש הממשלה זה קשור לכחלון הוא כרגע עובר את אחוז החסימה".

התקשורת והליכוד: "אנחנו מלאי תסכול על הרבה מאוד שנים שחלק משמעותי בתקשורת שם לו מטרה קדושה, לשבור את רוחו של ראש הממשלה לגרום לו לאיבוד אמון הציבור. רק אתמול על אשרור דירוג האשראי עשו טובה שהזכירו את זה מאחורי מיליון ידיעות. זאת התפתחות דרמטית לכל אזרח. מכיוון שזה לא פוגע בביבי. אם היו מחליטים הפוך זה הייתה כותרת ראשית בכל מהדורות החדשות".

סכנת סחף מנדטים לליכוד: "האפשרות שהליכוד ימחק מפלגות ימין, זה כבר קרה ב-92 רוב העם הצביע למפלגות הימין אבל הרבה קולות נזרקו לפח וזאת תהיה מכה אנושה לדמוקרטיה. אנשים לא צריכים להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

הכישלון של גבאי: "אי אפשר לקחת אדם שלא היה דקה בחיים הציבוריים והיה בראשות משרד זניח לפרק זמן קצר. זאת טעות. לא כל אדם יכול להיות טראמפ. וזה בדיוק אותו הדבר עם בני גנץ. חייבים ללמוד הרבה שנים את האומנות הפוליטית. היו גנרלים רבים שנפלו ולא היו בשורה דרמטית".

האזינו לראיון המלא:

צילום: פלאש 90