לשמוח פי שישים \\ מירי שניאורסון

    מירי שניאורסון No Comments on לשמוח פי שישים \\ מירי שניאורסון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע נסעתי לצפת למסור הרצאות לבנות ט'–י"ב בנושא צניעות. כידוע, קשה להסביר על הנושא בכלל, ולבנות שהנעורים מבעבעים בתוכן – קשה כפליים. לכן בחרתי לספר להן על הרבנית, אשתו של הרבי, שהייתה ספרנית בניו-יורק ואישה אחת ניגשה אליה בטרוניה על שביקשה ברכה מהרבי ועוד לא נענתה.

    "מה אמר לך הרבי לעשות?" שאלה הרבנית.
    "להביא את הברכה הביתה בהדלקת נרות שבת", ענתה האישה.
    "ואיך את עושה זאת?" התעניינה הרבנית.
    "כשבעלי חוזר מהעבודה בשישי בערב אני מדליקה…"
    שיבחה אותה הרבנית, והציעה לה לברר את השעה המדויקת להדלקת הנרות. כעבור עשרה חודשים התקשרה הספרנית להודיע לרבנית על הברית…

    וזה בדיוק העניין. אלוקים נמצא בפרטי הפרטים הקטנים. זה נכון בנוגע למצוות הצניעות, כמו לכל המצוות האחרות. פרשת משפטים שנקרא השבת עוסקת בדינים שבין אדם לחברו, מקרים שהשכל הישר היה מחייב אותם, אבל גם בהם – עלינו לדעת שהסיבה האמיתית לקיומם היא ציווי ה'.

    בשעה טובה נברך השבת את חודש אדר א', החודש שמביע יותר מכול את השמחה. השנה היא שנה מעוברת, יש בה אדר א' ואדר ב' שבו יחול חג הפורים. זו שמחה שנמשכת שישים ימים, ובכוחה להפוך אותנו לנשים שמחות באמת!

    'משנכנס אדר מרבין בשמחה'. זו אינה רק הכפלה של משך השמחה, כי למספר שישים יש משמעות, שבאה לידי ביטוי במושג 'בטל בשישים': זהו מושג הלכתי, לפיו כאשר מתערב רכיב אסור בתוך מאכל מותר, ולא ניתן לזהותו – אם יש במאכל המותר כמות הגדולה פי שישים מהרכיב האסור, אפשר במקרים רבים להתעלם מהרכיב האסור והכול מותר באכילה.

    במילים פשוטות, כאשר הטוב מתעצם לכדי פי שישים מהרע – הרע הופך לחסר משמעות. בכוח השמחה המוכפלת לשרש את העצב ולהפוך אותו לחסר משמעות.
    כידוע, 'שמחה ממתיקה דינים'. 'דינים' אלו גזרות שמימיות לא נעימות, ובכוחה של השמחה לבטל אותן כליל! הבעיות שהיו המקור לעצב, בעיות בבריאות, בפרנסה, ביחסים בין-אישיים – כל אלו ייעלמו, רק כתוצאה מכוחה המיוחד של השמחה!

    השבוע לפני שלושה עשורים התקיים מאורע היסטורי. ראשי מדינות חשובות בעולם, ובראשן ראשי המעצמות-רוסיה וארה"ב, התכנסו והכריזו על תקופה חדשה ביחסי המדינות: ביטול מצב מלחמתי, צמצום וביטול כלי נשק עד לשלום ואחדות, שיתוף פעולה ועזרה הדדית בין מדינות העולם לטובת האנושות כולה.

    הרבי אומר שהשינוי המבורך הזה, לא הגיע בגלל שאיפת העולם לחיים של צדק, יושר ואחדות, שהרי מאז בריאת העולם ההיגיון אמר שכך צריך לחיות, ובפועל לצערנו הרב זה לא קרה… אלא הסיבה לשינוי היא אחת – משום שהעולם מוכן לגאולה, שצחצחנו כבר את הכפתורים לביאת המשיח, ואז – השינוי מופיע גם בעולם!

    "וכיתתו חרבותם לאיתים וחניתותיהם למזמרות" זהו "פסק דין מסיני" שחודר בעולם ממש, והוא שהביא את השינוי בתפיסה ובהבנה של ראשי האומות לצפות לעתיד טוב יותר. (אגב, מילות הפסוק חרוטות באנגלית על הקיר החיצוני של בניין האו"ם, שבו התקיימה הוועידה.)

    האם גם את מוכנה להגיע לפשרה מתוך שלום, להוסיף בצדקה, באהבה ובאחדות, ומעל הכול – לעשות זאת בשמחה כדי לשרש את העצב ולקרב את הגאולה?


    הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – מנטורית עסקית ואישית, מרצה, מנחה ומגישת התכנית "עניין משפחתי" ב"קול חי".



    0 תגובות