צפו: ספינת אויב מושמדת באמצעות ארבעה טילים

    קובי פינקלר No Comments on צפו: ספינת אויב מושמדת באמצעות ארבעה טילים

    'חיל הים' ערך תרגיל ראשון מסוגו, בעקבות האיומים כנגד אסדות הגז של ישראל. ספינת אויב הושמדה באמצעות ארבעה טילי ים-ים. צפו בתרגיל

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    'חיל הים' ערך אמש תרגיל ראשון מסוגו, במהלכו נורו ארבעה טילי ים-ים לעבר ספינת אוייב, הטילים פגעו בספינה והשמידו אותה. התרגיל מתקיים על רקע האיומים כנגד אסדת הגז 'לויתן' מכיוון חיזבאללה מלבנון.

    מפקד שייטת 3 אל"מ גיא  גולדפרב מספר על האימון שבוצע אתמול: "אתמול במהלך היום ביצענו אימון שנקרא "ים הזעם". אימון ראשון מסוגו בזרוע הים פעם ראשונה שעושים אותו בתצורה הזו במסגרתו תרגלנו תקיפה באמצעות טילי ים- ים כשתקפנו והשמדנו ספינת מטרה שדימתה ספינת אויב.

    התרגול בוצע מ 4 טילים שונים. כמות טילים כזו דורשת תיאום ודיוק רב. "אנחנו רוצים להביא אותם לרמה המקצועית הטובה ביותר ולהתמודד באש חיה של טילים, טילי ים ים כשבסוף תרגלנו את הביצוע הזה במרחב המים הכלכליים. תרגלנו שספינת אויב מגיעה לפגוע במתקנים האסטרטגיים ובתיאום של ים אוויר השמדנו אותה" אומר גיא.

    צריך להבין. האתגרים של מים כלכליים, הם  אינטרסים של מדינות מסוימות בזמנים מסוימים. ספינה בהחלט יכולה להגיע ולפגוע. "המלאכה של הגנה על הנכסים האסטרטגיים רק הולכת ומתעצמת ולכן אנחנו בונים ספינות נוספות סערי 6 שנבנות בגרמניה ומתחילות לרקום עור וגידים שם ויצטרפו ליחידה בשנתיים הקרובות"

    התרגיל דימה ספינת אויב הייתה שהיתה ספינת שטח. התרחיש בסופו של דבר זה זיהוי של ספינת אויב שבאה להוריד כוחות קטנים להתפוצץ על האסדה. התרחיש הוא של ביצוע אימון בסדר גודל כזה כמות לא קטנה של טילים.   מדובר בחודשיים וחצי של הכנות וכל שייטת 3 הייתה בים" מסכם המפקד.

    צפו בתרגיל:

     

     



    0 תגובות