נתניהו: "נסראללה מצוי במבוכה; נשק המנהרות הושמד"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "נסראללה מצוי במבוכה; נשק המנהרות הושמד"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואמר: "מבוכתו של נסראללה גדולה בשל הנחישות הישראלית, השמדת נשק המנהרות ומצוקה כספית בשל הסנקציות המתחדשות על איראן"

    נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בישיבת הממשלה על מגוון הנושאים שעל סדר היום אך תחילה פתח במשלחת הסיוע הישראלית שיצאה היום (ראשון) לברזיל לסיוע בחיפוש נעדרים באסון קריסת הסכר.

    "אמש שוחחתי עם ידידי נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו. הצעתי לו סיוע באיתור הנעדרים מאסון קריסת הסכר שפקד את ברזיל. הבוקר כבר יצאה לברזיל משלחת של צה"ל עם 130 איש מכוחות ההצלה של פיקוד העורף, הכבאות, הרפואה ונציגי משרד החוץ, עם ציוד ומכשור הצלה. אנחנו גאים בהם".

    בנוגע ליום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קרבנות השואה ויום המאבק באנטישמיות: "היום אנחנו מציינים את יום הזיכרון הבינלאומי להנצחת קורבנות השואה ויום המאבק באנטישמיות. מכבדים אותנו בנוכחותם משה, מלכה ומוטק'ה, ניצולי שואה שנפגשתי איתם עכשיו לפני הישיבה. משה שרד את מחנות המוות ואת צעדת המוות. מלכה איבדה את חמש אחיותיה למשרפות ועל זרועה צרוב המספר. מוטק'ה, שאחיו נפל בלטרון התפרץ אל מול קצין אס אס שהצליף בגבו. לזה היה רק דין אחד – מוות מיידי. משום מה הוא שרד, ובמעשה הגבורה הבלתי נתפס הזה הוא שימש מופת לאלפים. הסיפור התפשט לאלפים והוא משמש מופת לאלפים, וגם לנו. סיפור תקומתם המרגש של משה, מלכה ומוטק'ה הוא סיפור התקומה שלנו".

    "בשואה היה העם היהודי חסר ישע לחלוטין, היום מדינת היהודים היא בין המתקדמות והחזקות בעולם. בראש ובראשונה, השבנו לעמנו את כוח ההתנגדות שאבד לנו בגלות. בניגוד לאוזלת היד הנוראה של עמנו אז, היום אנו מכים במבקשי נפשנו, ופוגעים בכל מי שמנסה לפגוע בנו. באותה עת, איננו שוכחים לרגע את מתינו, את צוררינו ואת מצילינו. ביום שישי אלמונים ניפצו את האנדרטה לזכר יהודי סלוניקי שנספו בשואה. אני מגנה זאת בתוקף, וקורא לקהילה הבינלאומית לפעול נגד האנטישמיות המתעוררת, בייחוד באנטישמיות המתעוררת באירופה".

    "אנטישמיות מהימין איננה תופעה חדשה שם. מה שחדש באירופה זה השילוב של האנטישמיות האיסלאמיסטית, והאנטישמיות של השמאל הקיצוני שמתעטפת בגלימה של אנטי ציונות, כמו שקרה לאחרונה בבריטניה ובאירלנד. בושה. אנו מוקיעים את כל צורות האנטישמיות באשר הן. באותה מידה, אנחנו מכבדים את זכרם של חסידי אומות עולם. היום הוסר הלוט בירושלים משלט לזכרו של הקונסול היפני סוג׳יהארה, שהציל אלפי יהודים באירופה בזמן השואה. אנו מרכינים ראש לזכרו".

    בהמשך דבריו, התייחס נתניהו לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ואמר: "אתמול נסראללה שבר שתיקה. הוא מצוי במבוכה גדולה בגלל שלוש סיבות: ראשית, בגלל ההצלחה הכבירה שלנו במבצע "מגן צפוני". הוא ואנשיו השקיעו מאמץ אדיר בנשק ההפתעה של המנהרות החודרות, כולל חפירתן, בניגוד לדבריו, בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים. בתוך שישה שבועות שללנו ממנו לחלוטין את הנשק הזה. שנית, נסראללה מצוי במבוכה בגלל מצוקה כספית. המדיניות שקידמנו לחידוש הסנקציות על איראן היא מדיניות שאומצה על ידי הנשיא טראמפ בצורה בהירה וחדה, פוגעת קשות במקורות המימון של איראן וגרורותיה ובראשן החיזבאללה. שלישית, נסראללה מצוי במבוכה בגלל הנחישות שלנו".

    לדבריו, "מול חיזבאללה ניצב כוח המחץ הקטלני של צה"ל. ותאמינו לי, לנסראללה יש סיבות טובות לא לרצות להרגיש את נחת זרוענו".

    לסיום, התייחס נתניהו להישגים בתיירות ובמדד החדשנות: "הממשלה תשמע היום סקירה משר התיירות. השגנו הישג כביר בתיירות: השנה ביקרו בישראל למעלה מארבעה מיליון תיירים. מדובר בגידול של 43% בתוך שנתיים. זאת מהפכה של ממש ששמה את ישראל על מפת התיירות העולמית, ויש לכך כמובן תרומה אדירה למשק – הכנסות של 22 מיליארד ש"ח וכמאה חמישים אלף מקומות עבודה. אני מברך את שר התיירות יריב לוין על ההישג החשוב הזה. לבסוף, בשבוע שעבר נתבשרנו שבמדד בלומברג לחדשנות, ישראל זינקה למקום החמישי בעולם. עברנו את שוודיה, את סינגפור, את יפן ומדינות נוספות. הדבר הזה משקף את ההצלחה האדירה של הכלכלה שלנו ושל המדיניות הכלכלית שלנו".



    0 תגובות