על מעורבות וגאולה \\ מירי שניאורסון

    מירי שניאורסון No Comments on על מעורבות וגאולה \\ מירי שניאורסון
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    א'.
    כמה עסקים יש לך? העסק שלך, זה ברור. והעסק של בעלך, גם הוא שלך? את מעירה לו על העסק שלו? מציעה הצעות ייעול? רומזת כשנדמה לך שמשהו לא בסדר? ובקיצור – את מתערבת?

    בכ"ב שבט (יום שני) יחול יום פטירתה של הרבנית חיה מושקא, רעייתו של הרבי מליובאוויטש. הרבנית הייתה כזאת שלא מבקשת לעצמה כבוד, תואר או במה, התחמקה באלגנטיות (שהייתה לה בשפע) מכל סממן של תפקיד מנהיגותי בקהילה שבתוכה פעלה.

    בדרכה האצילית היא הגיעה ללב של נשים חזקות וגם לנזקקות וחלשות, אבל המוטו העיקרי בחייה היה הצניעות, לצד הנאמנות וההערצה הגדולה לבעלה הדגול. זה היה ה"עסק" שלה.

    ואולם, הרבנית מעולם לא העלתה על דעתה לרמוז לבעלה על עבודתו הקשה מדי, שהשפיעה ישירות על חייה. "אינני מתערבת בעבודת בעלי", הייתה אומרת בענווה. יתרה מזו, היא הזדהתה בכל נימי נפשה עם עבודתו הקדושה על כל הכרוך בה.

    כשקרובת משפחה ציינה בפני הרבנית כי השעות הרבות של עבודת בעלה והסיבולת הפיזית הדרושות לשם כך הן עצומות, חייכה הרבנית חיוך רב-משמעות ואמרה: "זהו הדבר לו זקוקים החסידים עתה, וזה מה שבעלי צריך לתת, וכך מתפתחת החסידוּת, ההתקשרות בין רבי לחסידים". וכשאמרה זאת, שמעה בקולה נחת.

    כאשר הגיע אחד האדמו"רים לנחם את הרבי לאחר פטירת רעייתו הרבנית, ניסה אותו אדמו"ר להלל ולשבח אותה ולספר במעלותיה, אך הרבי הגיב ואמר: "רק הקב"ה יודע מעלתה". כי כזו הייתה, צנועה וענווה ששמרה את מעלותיה לעצמה.

    ב'.
    השבת אנו כבר אחרי יציאת מצרים, בדרך לקבלת התורה. כידוע, בזכותן של הנשים באה הגאולה. זו של מצרים וגם זו העתידה שתבוא במהרה בימינו אמן.

    ומהי הגאולה? שלמות העבודה בעולם הזה. העבודה שלשמה הגענו לעולם היא לעשות לו יתברך דירה בתחתונים. אך לא די בדירה רגילה, יש צורך בדירה נאה. כלומר, לא די בקיום מצוות "לפי הספר", אלא יש לקיימן בהידור, כדי לעשות את הדירה יפה ונאה.

    נשי ובנות ישראל הן אלה שמכניסות יופי ואווירה של חום וקדושה בבית, כמודגש במיוחד בשלוש המצוות העיקריות שעליהן נשען עם ישראל: הדלקת נרות שבת קודש ויום טוב, כשרות האכילה והשתייה וטהרת המשפחה.

    גם חינוך הילדים, השתילים הרכים והפירות הטובים שלנו, תלוי באם היהודייה. היא זאת שמחדירה מקטנות את החיות, העדינות והאהבה שישנה בטבעה, ושותלת בלב ילדה הקטן את התענוג והשמחה באופן של ״דירה נאה״. הטמעת חמימות ואווירת קדושה, היא מהות החינוך, וזה היסוד לחיי הילדים בבגרותם, כמו למשל במנהגן של נשים יהודיות לשיר לתינוקותיהן שירי ערש על כך שהתורה היא הדבר הכי טוב, הכי מתוק, הכי יפה.

    שימי לב, את העניין העיקרי בהחדרת היופי בדירה ובכל ענייני היהדות, רואים בגלוי במצוות הדלקת נרות שבת שמחדירה בבית אור של קדושה וחום, המאיר ומייפה את הבית ואת בני הבית כולם, הן בגשמיות והן ברוחניות.

    האם חשבת באילו דרכים נוספות יש בידייך לגרום נחת רוח לקב"ה וליצור פה, בעולם הזה התחתון, דירה נאה לו, לך ולעסק שלך?


    הכותבת היא בעלת "הבחירה שלי" – מנטורית עסקית ואישית, מרצה, מנחה ומגישת התכנית "עניין משפחתי" ב"קול חי".



    0 תגובות