מרתיח: כך מנהלים מלחמה תקציבית על גבם של תושבי יהודה ושומרון

    אריאל שרפר No Comments on מרתיח: כך מנהלים מלחמה תקציבית על גבם של תושבי יהודה ושומרון

    ולא בפעם הראשונה: מלחמה תקציבית בין משרדי הבריאות והאוצר, גורמים לקיצוץ משמעותי ברפואת החירום של מד"א ביהודה ושומרון | הסיפור המלא, התגובות והתגבור של "איחוד הצלה"

    אמבולנסים • אילוסטרציה צילום: דוברות מד"א
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי מועצות ביהודה ושומרון מוחים על היותם כלי במה שהם מכנים "משחק מלאכותי" על תקציב מיוחד המתנהל לטענתם מדי שנה בין משרדי הבריאות והאוצר וארגון מגן דוד אדום.

    בתגובות נזעמות שפרסמו בתגובה למידע פנימי שהופץ בהתיישבות לפיו בכוונת מד"א לצמצם את פעילותו בישובי יהודה ושומרון קראו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש מועצת אפרת עודד רביבי להפסיק להשתמש בתושבי יו"ש הזכאים לשירותי רפואת חירום ככל אזרחי המדינה כאמצעי לחץ בדו קרב השנתי על התקציב המתנהל בין משרד הבריאות האוצר וארגון מגן דוד אדום.

    "לא יעלה על הדעת, שתושבי יו"ש יצטרכו פעם אחר פעם לקושש כספים עבור צרכים אלמנטריים כמו רפואת חירום. הנושא הזה צריך להיפתר אחת ולתמיד. נכון לעכשיו תושבי יו"ש הם בני ערובה של וויכוחים בין האוצר למשרד הבריאות ולמד"א, והמצב הזה לא יכול להימשך", דברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לאתר קול חי.

    גם ראש מועצת אפרת עודד רביבי התייחס לבעיה החוזרת מדי שנה של סכנת קיצוץ משמעותי בפעילות מד"א בהתיישבות. לדבריו, "הגיע הזמן להפסיק את השימוש בתושבים במשחקי כוח בין משרדי ממשלה לארגון רפואה המחויב לספק שירותי חירום לכל אזרחי ישראל בכל מקום שהם".

    יצוין שביישובי השומרון מתגוררים כיום כמה מאות תושבים שעברו בסיוע המועצה הכשרה למתן שירותי רפואה ראשוניים במצבי חירום במקרה הצורך, אך ראש המועצה דגן מדגיש כי הם אינם מהווים חלופה לשירותים חיוניים כרפואת חירום המוענקים על ידי ארגונים מקצועיים במסגרת אחריות המדינה לכל תושביה ובהם אזרחי יו"ש.

    הדברים הועברו לידיעת ארגון מד"א שהודיע כי "צרכים ביטחוניים מיוחדים לרפואת החירום ביו"ש נקבעים ע"י המדינה על בסיס הסכמים עם משרדי הבריאות והאוצר ומתוקצבים על ידם ובשל כך הבירור על כך צריך להיעשות עמם. מד"א ימשיך לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות ומדגיש כי הפעילות ביהודה ובשומרון תימשך כסדרה אך תצומצם מכורח המציאות בשל דרישות תקציביות גבוהות שאינן מכוסות ע"י המדינה".

    ובנתיים, בעקבות הפרסומים, הנחתה הנהלת איחוד הצלה את מתנדביה לתגבר את פעילותם באזורים אלו כדי למנוע פגיעה בחיי אדם. "על פי הפניה למשרד הבריאות בכוונת מד"א גם לצמצם את פעילות הארגון משמעותית, בשעות ובימי פעילות בתשע נקודות שונות ביו"ש. בתגובה לכך החליטה הנהלת איחוד הצלה כי פעילותם של אמבולנסים המשמשים את הארגון ברחבי הארץ, יופנו לפעילות ביו"ש", נמסר מ"איחוד הצלה".

    ממשרד הבריאות לא התקבלה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.

    פנינו גם ליו"ר האיחוד הלאומי הנבחר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', בשאלה האם מפלגתו פועלת בעניין, כנציגי הציבור של המתיישבים, אך טרם התקבלה תגובה.



    0 תגובות