נתניהו: "התגובה לעזה תהיה קטלנית וכואבת"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "התגובה לעזה תהיה קטלנית וכואבת"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו בתרגיל סדרת קרב בשיזפון: "מישהו בעזה חשב שהוא יכול להרים ראש – הם צריכים להבין שהתגובה שלנו תהיה קטלנית וכואבת מאוד. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ולכל הסלמה"

    נתניהו ולוחמים | אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו סייר הבוקר בבסיס שיזפון וצפה בתרגיל סדרת קרב משולבת של צוערי זרוע היבשה של צה"ל. כחלק מתהליך הלמידה של ראש הממשלה את הטענות העולות בדו"ח בריק, צפו רה"מ נתניהו ומפקד זרוע היבשה, האלוף קובי ברק, בתצוגת תכלית של זרוע היבשה בשילוב חיל האוויר ושוחחו עם צוערי השלמת הקצונה היבשתית.

    נתניהו אמר: "האויב העיקרי שאנחנו עומדים בפניו זה איראן. איראן מכריזה על כוונתה להשמיד אותנו בנשק גרעיני שאנחנו מחויבים לסכל, אבל איראן גם בונה כוחות סביבנו. היא רוצה ללפות אותנו. הם הקימו מבצר קדמי בלבנון, באמצעות חיזבאללה, הם הקימו מבצר דרומי בעזה שאותו תומכים חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועכשיו הם רוצים להקים מבצר שלישי, ממש על גבולנו מול גולן, בהתבססות צבאית של צבא איראן בסוריה".

    לדבריו: "אנחנו מחויבים להילחם בכל הדברים הללו. אנחנו הולמים בצבא איראן בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בסוריה. אנחנו מנטרלים את נשק המנהרות, במבצע מגן צפוני עכשיו בלבנון, ואת נשק המנהרות בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלו מול איראן וגרורותיה".

    עוד אמר נתניהו: "זרוע היבשה היא חלק חיוני מכוח ההכרעה של צה"ל. זרוע היבשה משתנה במהירות. נעשו דברים גדולים וייעשו דברים גדולים עוד יותר. שוחחתי עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, כיצד להפוך את זרוע היבשה הקטלנית שלנו לקטלנית עוד יותר, וזה אומר לשלב בה את כל הטכנולוגיות הללו, שאת חלקן ראינו כאן, וחלקן עוד בדרך. מעבר לדבר הזה, יש דבר אחד שלא משתנה וזה בסוף מי עושה את העבודה- זה אתם. בסוף זה האדם, בסוף זה המפקדים, בסוף, אחרי הכל, זה הנכונות להיכנס לקרב ולפעול באומץ ובשכל. זה מה שנדרש מכם – הרבה אומץ לב, הרבה שכל. אני בטוח שאתם מצוידים בשני הדברים".

    בהמשך התייחס ראש הממשלה נתניהו ליכולת ההכנעה והמצב בדרום ואמר: "אני בטוח ביכולת שלנו להכריע את האויב. אנחנו מאותגרים מצפון ומדרום, וגם ממזרח וגם מזירות רחוקות – אנחנו יכולים לזירות האלה. אני מתרשם ממה שראיתי כאן. אני רואה את רוח הלחימה, יש אולי מישהו בעזה שחשב שהוא יכול להרים ראש, אני מציע להם להבין שהתגובה תהיה קטלנית וכואבת מאוד. אנחנו ערוכים לכל תרחיש ולכל הסלמה. אנחנו סומכים עליכם, מדינת ישראל סומכת עליכם, ואני סומך עליכם".

    כזכור, בעקבות החמרת המצב הבטחוני אמש ברצועה, הורה ראש הממשלה שלא להעביר את הכסף הקטארי כפי שתוכנן היה להיעשות.



    0 תגובות