מסע 'שובו' בישראל: "בזכותכם כל המשפחה והחברות שומרים שבת וכשרות"

    אבי יעקב 1 Comment on מסע 'שובו' בישראל: "בזכותכם כל המשפחה והחברות שומרים שבת וכשרות"

    כשבעים מידידי 'שובו' מארה"ב ומלונדון הגיעו לביקור מרגש בארץ והתקבלו בחביבות רבה במעונם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, נפגשו עם הח"כים החרדים בכנסת וביקרו בבתי הספר של הרשת ברחבי הארץ • את הדברים ששמעו מפי תלמידות תיכון 'שובו' בבאר יעקב הם לא ישכחו לעולם • דמעות של אושר ביומן מסע מרגש

    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "הבית שלי אינו דתי ואני מתמודד בכל כוחי לשמור על עצמי, כשרות, שבת ואני מקווה שבעתיד הם יבינו את החשיבות וישמרו גם. קשה לי מאוד ואני עומד בניסיונות קשים מאוד בבית ובחברה ובחוץ וב"ה בהצלחה בעזרת בית הספר שנותנים לי את הכוחות שבלעדיהם לא הייתי מסוגל לזה. לפני שלוש שנים נפטר אחי הגדול, וכיום אני שומר הרבה דברים לעילוי נשמתו". כך, במונולוג ארוך ומרגש תיאר נער הבר מצוה שי דימוב תלמיד בית הספר 'שובו' בעכו את חייו בפני ראשי וידידי רשת החינוך והקירוב 'שובו' מארה"ב ומלונדון שהגיעו לישראל למסע השנתי, בטקס בר מצוה שערכה לו ולעשרים וחמשה תלמידים מבתי הספר של הרשת, הנהלת 'שובו', במלון 'שלמה המלך' בירושלים.

    בטקס, השתתפו ונשאו דברים ראש 'מתיבתא תפארת ירושלים' בסטטן איילנד ובנו של פוסק הדור הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל, יבדלח"א הגאון הגדול רבי ראובן פיינשטיין, הרב הראשי הגאון רבי ישראל מאיר לאו, נשיא 'שובו' אב"ד בביה"ד לונדון ומראשי 'ועידת רבני אירופה הגאון רבי יונתן אברהם, בנו בכורו של מייסד 'שובו' הגאון רבי אברהם פאם זצ"ל – שיבדלח"א רבי אהרן פאם, חברי המשלחת, הנהלת 'שובו' בישראל, מנהלי בתיה"ס ובני משפחה.

    במהלך הערב אותו הנחה בכישרון רב הרב אריה מלניק, מעסקניה הבולטים של לונדון וגזבר 'שובו' לונדון, חילקו הרבנים לנערים זוגות תפילין מהודרות. שמונה מהם הביא עמו יו"ר 'שובו' באירופה הרב דוד בלאקמן שגייס את ילדי ביה"ס 'מנורה' שבשכונת גולדרס גרין בלונדון לתרומת זוגות תפילין. התלמידים הקדישו את כספי המעשר מהמתנות שקיבלו לבר המצווה לצורך רכישת תפילין מהודרות לילדי 'שובו'.

    בראש המסע עמדו יושבי ראש שובו בארה"ב הרב אברהם בידרמן והרב יוסף הוך, יו"ר 'שובו' באירופה הרב דוד בלאקמן, ומנכ"ל 'שובו' הרב חיים מיכאל גוטרמן.

    את המסע פתחו חברי המשלחת מלונדון בביה"ס 'שובו' בנתניה. שם השתתפו בהכנסת ספר תורה מהודר שהעניקה 'קרן וולפסון' במסגרת מיזם משותף שהם מפעילים בבתי הספר העל יסודיים, לביהמ"ד שבביה"ס כשמאות תלמידי ביה"ס ברחבת בית הספר ולאורך הרחובות הסמוכים. התלמידים ולפידי האור בידיהם רקדו בהתלהבות עם הרבנים ועשרות אברכים מתוכנית בתי המדרש 'יד אהרון' ע"ש מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, שע"י 'שובו' ו'קרן וולפסון', ושאגו בקול גדול; 'תורת ה' נתן לנו, ברוך אשר בחר בנו…

    את יומם השני פתחו חברי המשלחת במעמד הנחת תפילין שהוענקו לשני ילדי בר המצווה: מתן מרדכייב תלמיד 'שובו' בנתניה ויונתן שלום בוגר 'שובו' מחדרה. לאחר העליה לתורה פתחו המשתתפים בריקודים של שמחה. "אתם גיבורים של העם היהודי – אמר בדברי ברכה קצרים הגר"י אברהם – "מתן ויונתן יקרים, אתם עמדתם בגבורה עילאית מול כולם כדי ללמוד תורה, כדי להעניק משמעות לחיים לכם ולבני המשפחה שלכם". הגרי"י אברהם שליט"א ציין כי "עשינו היום חשבון ואתם סוגרים את רשימת 3,000 זוגות תפילין שזכינו להעניק לנערי בר מצוה ברשת 'שובו".

    לאחר מכן זכו חברי המשלחת לקבלת פנים מרשימה במיוחד בביה"ס 'שובו' בלוד. למשלחת הצטרף ראש העירייה, תומך נלהב של ביה"ס, עו"ד יאיר רביבו. הגר"ר פיינשטיין ערך חידון בגמרא לתלמידים שהוכיחו ידע נרחב בחומר הנלמד.

    אחה"צ אירח ח"כ ישראל אייכלר סגן יושב ראש הכנסת ויושב ראש הוועדה לפניות הציבור את המשתתפים ע"י יו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) בכנסת. המשתתפים נועדו עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני והחכי"ם אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי, יעקב אשר וינון אזולאי שנשאו דברים במפגש.

    ח"כ גפני, שזכה לשבחים רבים על עזרתו לרשת הכריז כי בכל קואליציה עתידית ידרוש בלי נדר כי בהסכם הקואליציוני ייכלל תקציב ייעודי עבור רשת 'שובו'. "לא יהיה הסכם ללא פתרון תקציבי ל'שובו'", אמר. אחריו הכריז ח"כ אייכלר כי 'על דעת חכ"י 'יהדות התורה' וחכ"י ש"ס הנוכחים כאן אנו מצטרפים להודעתו של הרב גפני ומכריזים כי לא נחתום על הסכם קואליציוני בקדנציה הבאה בעז"ה ללא סעיף שיבטיח את קיומה התקציבי של רשת 'שובו' הנפלאה".

    את יומם השלישי פתחו חברי המשלחת בביקור בביה"ס 'שובו' בפתח תקוה, שם הקדישה הנהלת 'שובו' הקדישה כיתה ע"ש הרבנית פיינשטיין ע"ה, אשת-חבר להגר"ר פיינשטיין וכתה לע"נ עו"ד דוד גלס ז"ל שפעל רבות עבור הרשת.

    אחה"צ אירחה עיריית בני ברק את חברי המשלחת באולם מליאת העירייה בהשתתפות יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזון. סגן ומ"מ רה"ע מנחם שפירא ומחזיק תיק החינוך סגן רה"ע אליהו דדון. ראש העיריה הרב אברהם רובינשטיין קבל וברך את המשלחת ולאחריו נשאו דברים הרב לייזרזון, הרב אברהם בידרמן, הרב גוטרמן והרב שפירא

    במרכז הביקור עלו חברי המשלחת עלו למעונו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שקיבלם בחום רב ואמר כי 'כל העוסקים ב'שובו' וכל התורמים לקיומה והצלחתה יזכו לברכה והצלה. בזכות התורה שהם מפיצים שהיא זכות גדולה מאוד יתברכו בכל הטוב וימלא ה' משאלות לבכם לטובה'.

    לאחר מכן עלו בראשות הגר"ר פיינשטיין למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שקיבלם בחביבות מיוחדת והקדיש דקות ארוכות לשמוע על מפעלי התורה של השבת אלפי רבבות ילדים ומשפחות אל חיק היהדות ובירך את המשתתפים בברכה והצלחה וסייעתא דשמיא לעבודת הקודש בגשמיות וברוחניות, שתגדלו ותרבו לאלפי אלפים'.

    את יומם הרביעי פתחו המשתתפים בביקור בביה"ס 'שובו' בבת ים, ושמעו מהבנות על התמודדות של נערות שהתקרבו ליהדות במשפחות רחוקות מיהדות ועל השפעתן על קירוב המשפחה.

    את הביקורים חתמו חברי המשלחת בביקור בבית הספר התיכון לבנות 'שובו' בבאר יעקב. עין אחת לא נותרה יבשה למשמע דברי התלמידות: "לא קל לשנות אורח חיים. שבת, צניעות. אבל למזלי, הבית, כשראו את ההבדל, תומך. הם מבינים שזהו החינוך היהודי השורשי והוא הטוב ביותר. היום כבר שומרים שבת וכשרות בבית ובעז"ה אני מתכוונת בתמיכה מלאה של המשפחה ללמוד בסמינר באופקים", סיפרה אחת הבנות.

    תלמידה נוספת ליאן גם היא באה מרקע דומה סיפרה; 'לאחר שהתארחתי בשבת בבני ברק השתנו חיי. לאט לאט הצלחתי להפוך את המשפחה שלי. גם בנות דודות'.

    את ביקורם בחרו חברי המשלחת לסיים בתפילת רבים במערת המכפילה. שעות אחדות בטרם המריאו ערכה ההנהלה ערב פרידה בירושלים שבה הציג כל חבר במשלחת את התובנות מהביקור. בני משפחה לא מוכרת ישבו בסמוך והאזינו לדברים. האב הנרגש ביקש להיות שותף לידידי 'שובו' והעניק תשורה נאה להנהלה; 'בשל השלג בחרנו לסעוד כאן והנה מן השמיים אני נחשף לראשונה לדברים הנפלאים שאתם עושים ואני רוצה להיות שותף'.

    צילומים: אלי איטקין ודובי קורן. צילום וידיאו; משה קופרשמידט. עריכה: דובי קורן

     

    א (2) א (3) א (4) א (5) א (6) א (7) א (9) א (10) א (11) א (12) א (13) א (14) א (15) ב (1) ב (2) ב (3) ב (4) ב (5) ב (6) ב (7) ב (8) ב (9) ב (10) ב (11) ב (12) ב (13) ב (14) ב (15) ב (16) ב (17) ב (18) ב (19) ב (20) ב (21) ב (22) ב (23) ב (24) ב (25) ב (26) ב (27) ב (28) ב (29) ב (30) ב (31) ב (32) ב (33) א (1)



    1 תגובות

    מיין תגובות