סין מבקשת הבהרות מישראל לאחר התבטאות ראש השב"כ כנגדה

    שלמה ריזל No Comments on סין מבקשת הבהרות מישראל לאחר התבטאות ראש השב"כ כנגדה

    סין מבקשת מישראל הבהרות לאחר שראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר מההתערבות הסינית ההולכת וגדלה בישראל | שגריר ישראל בסין לשעבר מתן וילנאי שהיה מהתומכים בהשקעות הסיניות היום מתנגד להם | סין מבקשת לבדוק האם לאור הלחץ האמריקני ישראל משנה את היחס כלפיה | פקיד בכיר: "סין היא שותפת הסחר השנייה בגודלה אסור להתלהם נגדם"

    נתניהו מתקבל בכבוד בסין צילום: פלאש 90
    8:27
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on הפעילות בשיפא: "זו תהיה השגרה שלנו בשנה הקרובה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ נדב ארגמן, הזהיר לאחרונה על ההשקעות הסיניות המאסיביות בישראל כמו נמל חיפה ועוד השקעות, בנוסף גם בכירים ישראלים נוספים התבטאו באופן דומה, הדבר גרם לשלטונות סין לבקש הבהרות מישראל לגבי שורת ההתבטאויות, המסר הועבר גם ע"י שגריר סין בישראל לבכירים במשרד החוץ בירושלים וגם ע"י גורמים במשרד החוץ הסיני לדיפלומטים בשגרירות ישראל בבייג'ינג. כך חושף ברק רביד בחדשות 13.

    הפקיד הישראלי הבכיר ציין, כי הסינים ציינו שהם מוטרדים מאוד מדברי ראש השב"כ שהזהיר מהשקעות סיניות בישראל וכן מדבריו של שגריר ישראל בסין לשעבר מתן וילנאי שקרא לבטל את המכרז לבניית הנמל החדש בחיפה בו זכתה חברה סינית.

    הפקיד הבכיר ציין שבעבר היה וילנאי אחד מהתומכים במעורבות הסינית בניית הנמל. סוגיה נוספת שעוררה את חוסר שביעות רצונם של הסינים היתה הכוונה להקים מנגנון ממשלתי ישראי לפיקוח על השקעות מסין.

    הפקיד הבכיר הוסיף כי הסינים ביקשו הבהרות לגבי ההתבטאויות והמהלכים הללו ותהו האם התקבלה בירושלים החלטה לשנות מדיניות כלפי סין ולצנן את היחסים עמה, במיוחד על רקע הלחצים האמריקנים לעשות זאת. הפקיד הבכיר ציין כי אנשי משרד החוץ ברושלים והדיפלומטים בשגרירות ישראל בביג'ינג ניסו להרגיע.

    אל מל האזהרות של השב"כ ושל מערכת הביטחון בכל הנוגע לחדירה הסינית לישראל במשרד האוצר ובמשרד החוץ מזהירים דווקא מהתלהמות נגד הסינים שעלולה לפגוע באינטרסים כלכיים ומדיניים ישראלים.

    סין הפכה לשותפת הסחר השניה בגודלה של ישראל אחרי ארה"ב והיא מגדירה את ישראל כשותפת החדשנות המרכזית שלה. "היחסים עם ארה"ב הם כמובן הליבה של הביטחון הלאומי הישראלי ואין שום כוונה או רצון לפגוע בהם", אמר הפקיד הבכיר. "אבל צריך למצוא את הדרך הנכונה שתשרת את האינטרסים גם מול סין".



    0 תגובות