פנצ'ר רוסי: מערכת הפנציר המתקדמת נופלת שדודה מול ישראל

    מוטי סבן No Comments on פנצ'ר רוסי: מערכת הפנציר המתקדמת נופלת שדודה מול ישראל

    תקיפת חיל האוויר המשמעותית בסוריה לפני יומיים, העלתה לכותרות את השמדת סוללת הפנציר הרוסית בפעם השנייה | מהי המערכת? ומה הן היכולות בשדה הקרב? ומתי המערכת הצליחה להפיל מטוס קרב | סקירה מיוחדת

    הפנציר S-1 צילום: ויקפדיה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך התקיפה לפני יומיים על ידי חיל האוויר בסוריה, בתגובה לשיגור הטיל האירני לישראל, השמיד חיל האוויר לפחות סוללת אחת של נ"מ מסוג פנציר רוסי. מדובר בפעם השנייה בהשמדת מערכת דומה על ידי חיל האוויר. מי שניזוקה יותר מכל זאת רוסיה שהאמינות של כלי הנשק אותם היא מפתחת הול ויורד ואולי זאת הסיבה לכך, שרוסיה לא ממהרת להפעיל את מערכת הS300 כנגד ישראל מחשש דומה.

    מערכת הנ"מ הפנציר S-1 שפיתחה רוסיה ונכנסה לשירות צבאי ב-2003 היא מהכלים המתקדמים שיש לרוסיה להציע לצבאות העולם בתחום מערכות הגנה נגד מטוסי אוייב. מדובר במערכת חדשה בצבא הרוסי, שנמכרה למספר צבאות במזרח התיכון, לעיראק, סוריה,איראן ואיחוד האמירויות.

    הפנציר S-1 היא מערכת משולבת של תותחים וטילי קרקע אוויר, ניידת וטקטית שנועדה להתמודד מול מטוסי אויב וטילי שיוט. על המשאית מותקנים המכ"ם לאמצעי מעקב וזיהוי אחר מטרות אויב. המכ"מ מסוגל לעקוב ולזהות מטרות עד טווח של 30 ק"מ. כמו כן מותקנת מערכת בקרת אש עם מערכת תרמית ואינפרא אדום.

    על הצריח מותקנים שישה צינורות המכילים 12 טילי קרקע אוויר, לטווח יעיל עד 12 ק"מ, בראש הטיל יש ראש נפץ במשקל 16 ק"ג, המתפוצץ בסמוך למטרה על ידי מנגנון קרבה. בנוסף מותקנים על הצריח זוג תותחים, המצוידים ב-700 פגזים שונים, בעל קצב ירי של 2,500 פגזים לדקה עם טווח יעיל של עד 4 ק"מ. התותחים יכולים להפיל טילי שיוט בגובה נמוך וכטבמי"ם.

    המערכת יכולה לפעול באופן עצמאי, או בתצורת כחלק מסוללות טילים עם מפעיל ראשי, או עם מפעיל לבקרת אש בקרון סמוך למערכת.

    ב-2012 הפילו הרוסים על ידי סוללת הפנציר מטוס פנטום טורקי בסמוך ללטקיה, מדובר בהצלחה המבצעית הראשונה והאחרונה של המערכת. ישראל ככל הנראה גרמה למערכת להגיע לסוף דרכה בצבאות העולם לאור חוסר האונים שמפגינה מול חיל האוויר הטוב בעולם.

    מערכות הנשק בצריח:

    800px-Pantsir-s1-weapons

    צפו בהשמדת סוללת הפנציר לפני ואחרי:

    photo_2019-01-22_20-20-11

    צילום: ויקפדיה

     



    0 תגובות