ראה"מ חנך את השדה התעופה החדש: "ציי מטוסים יוכלו לעגון כאן"

    איתי גדסי 1 Comment on ראה"מ חנך את השדה התעופה החדש: "ציי מטוסים יוכלו לעגון כאן"
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (שני) נחנך שדה התעופה האזרחי הראשון שהוקם במדינת ישראל בתמנע שבנגב הסמוכה לאילת, בטקס השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה ישראל כץ ובני משפחת רמון, הפמלייה המריאה הבוקר בטיסת בכורה מנתב"ג לטקס חנוכת נמל התעופה "רמון" ע"ש אילן ואסף רמון – אילת.

    ראש הממשלה, שר התחבורה וילדי משפחת רמון- טל, יפתח ונועה נטעו עצי זית בפתח הטקס לרגל ט"ו בשבט, ולאחר מכן גזרו את הסרט עם מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות.

    דברי רה"מ נתניהו בטקס: "ביום ההיסטורי הזה, לפני רגע קט, כאן מעבר לפינה נטענו עץ באדמת המדבר, וכעת אנו נושאים מבטנו מעלה לשמי הערבה. פה, בתמנע, מתגשמים שלושה יעדים לאומיים עיקריים: הראשון – קידום התעופה הלאומית; השני – הפרחת הנגב והערבה; השלישי – הוספת נדבכים לבניין יחסינו עם מדינות העולם".

    ראש הממשלה התייחס לפעילות האוורית בסוריה: "אמש הלם חיל האוויר בעוצמה במטרות איראניות בסוריה, לאחר שאיראן שיגרה משם טיל לעבר שטחנו. איננו עוברים לסדר היום מול מעשי תוקפנות אלה כמו ניסיונות איראן להתבסס צבאית בסוריה, ומול ההצהרות המפורשות של איראן, שבכוונתה להשמיד את ישראל, כפי שאמר רק עכשיו מפקד חיל האוויר של איראן".

    עוד הוסיף: "אנו פועלים גם נגד איראן וגם נגד הכוחות הסורים שמסייעים לתוקפנות האיראנית. מי שמנסה לפגוע בנו – אנו פוגעים בו. מי שמאיים להשמיד אותנו- יישא במלוא האחריות".

    שדה תעופה חלופי בעיתות חירום ועומס: "באשר לתעופה האזרחית, שדה התעופה החדש הזה מתווסף לנתב"ג-לוד. הוא מתווסף בעצם כתוספת האזרחית הראשונה של שדות תעופה למדינת ישראל. הוא יהיה מוקד שוקק פעילות – של טיסות פנים וטיסות חוץ. הוא גם ייתן לנו עוד יכולות אסטרטגיות חשובות – בזמני שגרה, ובהתאם לצורך בזמני חירום. הוא מוסיף שדה אזרחי נוסף למדינת ישראל, כדי שעורק התעופה האזרחי החיוני כל כך בתפקודה של מדינה מודרנית לא יינתק. הִתְאַמְנוּ את האורך של מסלולי ההמראה והנחיתה לכל מטוס, ולא משנה מה גודלו. ציי מטוסים יוכלו לעגון כאן ולהמריא מכאן לקצות תבל".

    פיתוח הנגב: "היעד השני בחזון שלנו הוא הפרחת הנגב. אנו משנים את פני הנגב בצורה מרחיקת לכת – באמצעות סלילת כבישים, פריסת מסילות רכבת, הורדת יחידות צה"ל דרומה, בנייה מואצת בערים, עיבוי יישובים, ודאגה לאיכות החיים של מאות אלפי התושבים, יהודים ולא יהודים. תמצית המדיניות שאני דוגל בה היא השקעה ממשלתית בתשתיות, עם עידוד השקעות-הון מצד יזמים פרטיים. זה שילוב כביר והוא מה שמחולל את כל השינוי. זה חזון הנגב שלי וזה גם חזון הגליל שלי, שילוב של השקעות ממשלתיות והשקעות פרטיות יחד, זה יוצר את הפריחה ואת השינוי".

    טיסה מעל מדינות מוסלמיות: "אנחנו פותחים אפשרויות חדשות לטיסה מעל ארצות באזורי-מפתח. נתיבי הטיס מתקצרים, ועלויות הטיסה מופחתות. אני מקווה שאנחנו נוכל בקרוב לטוס דרך כאן וגם ישירות מנתב"ג לאפריקה בטיסה מקוצרת, ממצרים לצ'אד, משם אפשר להמשיך כמובן לברזיל ולמדינות דרום אמריקה. ישראל נפתחת לעולם, היא לא קצה מבודד, היא הופכת להיות למדינת ציר".

    צפו בתמונות חנוכת שדה התעופה: צילום: פלאש 90.

    .. . . . . .  . . . . . .



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יהיו טיסות לאומן?