איפור לפורים בארבעה שלבים

    יעל חן 1 Comment on איפור לפורים בארבעה שלבים
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איפור לפורים – או את לא חייבת להיות ציירת כדי לאפר


    משנכנס אדר מרבים בשמחה. וודאי כבר חשבתם באיזו תחפושת יגיעו ילדיכם למוסדות הלימודיים שלהם. האם זאת תהיה תחפושת אחת, או שהילדה התעקשה והרוויחה תחפושת אחת לבית הספר ואחת לסעודת הפורים וקריאת מגילה.

    שלב ראשון – בחירת התחפושת

    ודאי בחרתם תחפושת כזאת שגם הילד הסכים עליה, וכזאת שבדקתם, כי הילד מסתובב עמה בנוחיות. כי נוחות היא הכול. אם לילד לא נוחה התחפושת הוא ייבחר להסיר אותה ממנו כשהיא תתיש אותו. אז מה קשור בחירת התחפושת לאיפור? הכול! האיפור הוא חלק חשוב שנועד להשלים את המראה הפורימי.

    שלב שני – ההכנה

    בסיס האיפור עבור כל אישה הוא הנחת המייקאפ (מוצק/ נוזלי או מינרלי) ופידורו במידת הצורך (כשמדובר בשימוש במייקאפ מוצק, השימוש בפודרה הוא חובה). כשבאים לאפר ילדים, וותרו על השלב הזה. ילדים עורם נקי, ברוב המקרים, מפצעים, חטטים, נקבוביות פעורות – תופעות בפנים שמצריכות העלמה באמצעות המייקאפ.
    אבל אל תוותרו על מריחת קרם לחות על פני הילד שמתאפר, זה נעים וישמור על עור הפנים שיקבלו עליהם איפור.

     

    שלב שלישי – או אם אני לא ציירת

    כמו שאמרנו, הכול תלוי בתחפושת שהילד הולך איתה. לרוב הבנות יתחפשו למלכת אסתר או כלה או נסיכה מכל סוג שהוא. וגם אם לא ניחנת בכישורי אומנות או ציור מורכבים, תוכלי לעטר את פניה של בתך בקלות ובפשטות. קלות היא המפתח לאיפור צעירים, וזאת על מנת שהם יחושו בנוחות לכל אורך הזמן, שהאיפור מצוי על פניהם.
    מלכת אסתר, כלה או נסיכה

    למתחילות

    למה נזדקק?

    צללית בצבע עדין ומבריק, סומק, נצנצנים וגלוס ורדרד עדין
    את הצללית לעיניים, מניחים על העין בעזרת מברשת או אצבע.
    הנחת הסומק תהיה על תפוחי הלחיים (יבלטו החוצה כשהילדה תחייך).
    ניתן להוסיף נצנצים על קו עצם הלחי, משני הצדדים. מניחים פס של קרם לחות על המקום המבוקש ולאחר מכן באמצעות מברשת איפור או אצבע מניחים את הכמות הרצויה על קרם הלחות שהנחנו.
    את הגלוס ניתן לרכוש בחנויות שמוכרות מוצרים כאלה בחמישה שקלים, למרוח לילדה על השפתיים ולצייד אותה בגלוס בתיק. הגלוס יורד במהירות כששותים או אוכלים והילדה תוכל לחוש תחושת מבוגרת ולמרוח לה את הגלוס שוב כשהוא יורד.

    מברשות איפור
    נסיכת הלילה

    השוני יהיה בצללית שנבחר להנחה על העין, היא תהיה כהה יותר, וניתן יהיה להניח על גבי הגלוס מעט אבקה מבריקה כסופה לאיפור. למראה מעט דרמטי יותר.

    לא כל מה שמנדטורי באיפור עבור נשים תקף גם לבנות, גם אם אתן לא יוצאות מהבית ללא שימוש באייליינר או פס שחור בעפעף העליון ובפנים העפעף התחתון, עבור הבנות וותרו, זה מציק, מה גם שטווח ההישארות של הקו הפנימי ייעלם מהר, בשל עפעוף יתר של הבת. לגבי הפס מעל העפעף או האייליינר, לרוב ברגע שמניחים אותו על עפעף צעיר (ילדות, נגמר השטח של האיפור).

    למתקדמות או ציירות

    למה נזדקק?

    עיפרון עיניים שחור לשרטוט, אבקות איפור מבריקות בצבע זהוב או כסוף או בכל צבע אחר אתו אתן מעוניינות לצבוע את השטח המשורטט. התייחסו לאיור, כציור לכל דבר שלוקח מקום על הפנים במקום על גיליון ציור.
    ניתן באמצעות עיפרון עיניים שחור לאייר על הלחי ציור שקשור לדמות אליה מתחפשים. מורחים קרם לחות על המקומות שאותן רוצים לצבוע ובעזרת מברשת איפור או קיסם אוזניים מניחים את האבקה בצבע הרצוי במקום המבוקש.
    נסיכת הלילה יכולה להיות מעוטרת בירח מצידה האחד וכוכבים מהצד השני, הכול כיד הדמיון הטובה עליכן. ניתן גם להיעזר בתמונה קיימת ולהעתיק אותה מהדף אל הלחי.
    אימא של שבת יכולה להיות מעוטרת בחלה בצד ימין ובזוג פמוטים בלחי השנייה.
    פרפרמלכת הפרחים ניתן לעטר בפרח עדין. בדבורה קטנה שמסלול התעופה שלה משורטט עד לפרח בו מצוי הצוף, או בפרפר על הלחי.

    קופת צדקה יכולה להיות מעוטרת במטבע בלחי אחת וביד קעורה שממתינה לפרוטה בצד השני.
    כל תחפושת והאיור שנלווה אליה, והכול כיד הדמיון והיצירתיות הטובה.

    למצטיינות שהולכות על כל הקופה

    למה נזדקק?

    מברשת דקה לאיור מסגרת המסכה, מברשת למריחת צבעי גוף, צבעי גוף על בסיס מים ע"פ הציור המבוקש
    ניתן לעטר את פני הילדה בכעין מסיכה על הפנים.
    פרפר המסכה שמעטרת את העיניים צבעונית וזוהרת עם נצנצים, לא לשכוח את המחושים של הפרפר ולהשאיר את חללי העיניים חפות מאיפור.
    ליצן פורימי לוקחים ציור של ליצן פורימי ומעתיקים את הציור אל הפנים של הילד או הילדה.

     

    Fotolia_48356485_Subscription_Monthly_XXL

    לפני שאתן מתחילות באיפור – בדקו עד כמה סבלניים הילדים

    גם אם אתן אומניות מוכשרות לכו על איורים פשוטים, ילדים הם חסרי סבלנות ולא יוכלו להמתין זמן ארוך כ"כ עד שתסיימו את יצירת המופת שלכן. גם תנועת יד לא זהירה של הילד עשויה למחות את הציור באחת, אז חבל על ההשקעה המרובה.

    פלטה
    אודם מיועד להנחה על השפתיים – לא על הפנים
    אל תשתמשו באודם כדי לכסות שטחים גדולים של הפנים של הילד, אומנם הפנים של הילד אינם גדולים, אך החומר הזה אינו מיועד למילוי שטחי פנים גדול ויכולה לגרום לגירוי בעור. מריחת אודם על שטח הפנים (לא השפתיים) קשה גם להסרה.

    ומה עם הבנים? אותם לא נאפר?

    אפשר להניח לבנים ולא לאפר אותם, הם לא בנות. אבל ניתן לעטר את הפנים בזקנקן או שפם בעזרת ציור על פניו בעיפרון שחור. ניתן גם להוסיף תוספות באמצעות הדבקה של שפם וזקן, אבל זכרו – זה מציק!! וכמובן הכול בהתאם לדמות אליה הוא מתחפש.

    פירט

    לסיכום:

    לא משנה על איזו תחפושת תלכו או מהו האיפור שאותו תשימו על הילדים, העיקר שיהיה לכולנו פורים שמח.
    יעל חן, לומדת בימים אלה איפור במכללת איל מיקיאג'.



    1 תגובות

    מיין תגובות