צפון, דרום, יו"ש וסייבר: משימותיו המרכזיות של הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי

    קובי פינקלר No Comments on צפון, דרום, יו"ש וסייבר: משימותיו המרכזיות של הרמטכ"ל הנכנס אביב כוכבי

    המטרות והיעדים, הדרך והשיטה: כך צפוי ראש המטה הכללי הנכנס, רב אלוף אביב כוכבי, להתמודד עם האתגרים הרבים הניצבים לפניו

    צילום: נועם ריבקין פנטום, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    את השעות הראשונות שלו כרמטכ"ל ה-22 של צה"ל, הקדיש רב אלוף אביב כוכבי לצפון. גם מבלי שהתכונן לכך, האזרח הישראלי שחצה את הגדר לשטח לבנון (כנראה מדובר בתמהוני), היה אחד האירועים הראשונים שהגיעו לשולחנו. הדיון הראשון שלו עסק בצפון. סוריה, לבנון וכלל הזירה.

    כוכבי תמיד ראה עצמו כאיש של הצפון. כאשר היה מפקד פיקוד הצפון ראה זאת כעין סגירת מעגל לתקופה בה חווה כנער את הטבח במעלות, את חדירות המחבלים ובשלב הטירונות ובשלותו בצבא, במלחמת לבנון הראשונה.

    מגוון התפקידים הרב שעשה כוכבי מציב אותו בראש טבלת המוכנות. בשנתיים האחרונות כיהן כסגן הרמטכ"ל, קודם לכן שימש כמפקד אוגדת עזה, כראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, כראש אמ"ן וכמפקד פיקוד הצפון.

    רשימת האתגרים העומדת לפתחו רבה. הוא איש של חשיבה יוצרת חשיבה 'מחוץ לקופסא'. לכל דבר הוא מנסה וינסה לתת פתרון יצירתי.

    מה צפוי לו?
    בגזרה הצפונית התמודדות עם סוריה ההולכת ובונה עצמה מחדש. מבחינתו כך נראה שמלחמת המב"מ המלחמה בין המלחמות כבר מיצתה את עצמה. אחרי ההצהרות האחרונות הן של איזנקוט והן של נתניהו על התקיפות הרבות בסוריה הוא חושב היטב מה לעשות עם הצד השני. הוא יצטרך למצוא פתרונות ולייצר מציאות חדשה מזו שהיתה בשנתיים שלוש האחרונות.

    גם באשר ללבנון הסיפור השתנה. החיזבללה טרם אמר את מילתו בנושא המנהרות שרוסקו לנגד עיניו. כוכבי קשוב היטב לדברים. הנושא הבא שבו ימצא עצמו הוא כמובן האיום האירני וביטול הסכם הגרעין. בתקופת כהונתו יתקיימו בחירות חדשות בארצות הברית והוא מודע היטב לנעשה שם באשר לנושא הגרעין.

    אביב כוכבי קובי פינקלר

    כוכבי וכותב השורות

    סוגיה שגם היא מונחת ובמיידית על שולחנו ושקודמו טרם סיים לטפל בה היא עזה. הכסף הקטארי לאן? ההתעצמות בעזה, המציאות הכלכלית ומעל הכל הקשר המצרי. בהיותו מפקד האוגדה שם בעבר, שום דבר לא זר לו.

    בגזרה הפלסטינית בוחנים בלשכתו את היום שאחרי אבו מאזן שגם הוא צפוי במהלך ארבע השנים שהוקצבו לו. בשתי הגזרות הוא אוהב לעשות שימוש במידה יתרה באמ"ן, שם יצר את מעשה אמ"ן והסייבר. אגף המודיעין בתקופתו קפץ שנות דור וכיום כאשר בראש האגף עומד קצין חדש בתחום הוא יזדקק להרבה שעות להעמיק שם. גם התוכנית הרב שנתית החדשה מגיעה בקרוב לסיומה ועמלים סביבה כדי להכין תכנית לפי תפיסת עולמו.

    בגזרה הפנימית יצטרך להתמודד עם השסע שיצר אפקט אלאור עזריה, עם חוק גיוס חדש, עם סוגיות שאולי טופלו בכח אבל לא תמיד במוח כמו הזקנים, בני הישיבות והציבור הימני שלא ראה ברמטכ"ל היוצא נחת. בחודשים האחרונים הוא התכונן היטב למשימה. למד ושינן, דרש וחקר, תכנן ויזם. החל מהיום הכל עובר לשלב המעשים.

    בשכונה שלנו במזרח התיכון, אין אפילו 100 דקות של חסד.



    0 תגובות