אשר על האחדות: "רק למי שמקבל את מרות מועצות גדולי התורה"

    אסתי פלד No Comments on אשר על האחדות: "רק למי שמקבל את מרות מועצות גדולי התורה"

    ח"כ יעקב אשר התראיין ל'מהדורה המרכזית' וחשף כי מחר אמור להיחתם ההסכם בין דגל לאגודה, "ההסכם הוא על שיוויוניות" | על הרשימה: "בפעם הראשונה אנחנו מגיעים לבחירות מבלי להתקוטט" | יוזמת האחדות: "רק לאחר סקרי עומק – הפחד הוא מאיבוד הציבור העממי של ש"ס שרוצה את דרכו של מרן הרב עובדיה זצ"ל || האזינו

    ח"כ יעקב אשר צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ יעקב אשר (דגל התורה) התראיין היום (שלישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן, בנושא יוזמת האחדות החרדית, המשא ומתן מול אגודת ישראל, הקיצוץ בעולם הישיבות וחוק הלאום.

    חוק הגיוס: "הבקשה לבג"ץ הגיונית ואני מקווה שהשיקולים יישארו כאלה ואז תינתן הארכה".

    קיצוץ בעולם הישיבות: "יש כאן קיצוץ בזדון, יש סכום מסויים שהיה צריך להתעדכן ובאגף התקציבים לא מתכחשים לסכום הזה אלה אומרים לא עכשיו וזה אח"כ. הבעייה היא כרגע על 50 מיליון ש"ח. זה לא תקציב חדש ויש סיכומים ברורים בעניין הזה".

    ההכנה לבחירות: "ההסכם מתקדם, מקווה שכבר מחר נוכל לברך על המוגמר בינינו ליהדות התורה. כל ההסכם הוא על השיויוניות מלאה בין שני הצדדים ומכאן כל הדברים התקדמו. משנים עברו יהדות התורה הגיע ליום הגשת הרשימות בשעה 12,00 בלילה לאחר שהתכתשנו כל הדרך. עכשיו מגיעים מוכנים. האחדות לפני הבחירות תביא גם לידי ביטוי במנדטים".

    המפץ החרדי הגדול: "ההחלטה היא לא פשוטה, צריך לקבל אותה אחרי סקרי עומק ובדיקות מקיפות. אין ספק שהציבור החרדי מאחדות כזאת יכול להתלכד ולהתלהב וזה יביא למיצוי הפוטנציאל הגדול של כלל הציבורים הגדולים. מצד שני צריך לחשוב שזה בעצם ש"ס הייתה תנועה המונית שלא רק חרדי אלה גם מסורתי ולא דתי אפי' והם רוצים את ההנהגה של המועצת ודרכו של מרן הרב עובדיה זצ"ל. לכן הפחד שאותם קהלים שש"ס הייתה אופציה ועכשיו אנחנו מוותרים עליהם מראש".

    .

    עוד הוסיף אשר: "גם היום ש"ס לא נמצאת בשיא שלה, היא הייתה בעוצמה של מספר דו ספרתי, הפוטנציאל קיים, השר דרעי אחראי על הפריפריה וראשו ורובו שם, ובפריפריה יכולים לאבד הרבה קולות. האחדות היא מבורכת ודברים שלא היו מעולם, אבל צריך לראות גם את הפרטים הקטנים".

    אחדות עם כולם? "אני מזמין את כלל הציבור החרדי להתלכד תחת כזאת רשימה, ובתנאי שיקבלו את הנהגת מועצת גדולי התורה. אנחנו לא המחנה הציוני, אנחנו מייצגים את גדולי ישראל שכפופים להיררכיה המקובלת. מי שרוצה להיכנס חייב לקבל את המרות של גדולי ישראל, החיבור מתחיל מלמעלה ואח"כ מגיע למטה".

    סקר עומק: "אנחנו נעשה את כל הבדיקות בצורה מסודרת ומאורגנת לפני שניגש למהלך. יש אמירה ממרן שר התורה בעניין, וחלק מניסיון והתהייה שבסקר כזה או אחר, נראה שלא רק שומרים על כוחנו אלה גם מגדילים אותו".

    האזינו לראיון המלא:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות