אייזנקוט: "בהחלטות, אני יודע פחות לשקלל את האווירה הציבורית"

    איתי גדסי No Comments on אייזנקוט: "בהחלטות, אני יודע פחות לשקלל את האווירה הציבורית"

    בטקס הרמת הכוסית לכבוד הרמטכ"ל החדש, נאם ראש הממשלה ושר הביטחון והתייחס לדרך קבלת ההחלטות: "אני חושב שקיבלנו את ההחלטות הענייניות שמטרתן להבטיח את קיום ביטחון המדינה, ואני רוצה להודות לך על כך". אייזנקוט אמר בדבריו, "כל המלצותיי לטובת ביטחון המדינה"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו נשא דברים היום (שלישי) באירוע הרמת כוסית לכבוד הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גדי איזנקוט והרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף אביב כוכבי, בדבריו שיבח נתניהו את הרמטכ"ל היוצא גדי אייזנקוט ואיחל בהצלחה לרמטכ"ל הנכנס "יש לנו הרבה עבודה יחד".

    ראש הממשלה בנאומו התייחס להקמת המדינה וההצלחה הכבירה של עם ישראל מאז ועד עכשיו: "כשאני חושב על המרחק שעשינו מעם שבעצם שחטו אותו, מהרגע שנפרדנו מאדמת המולדת ונפוצנו ל-4 כנפי תבל, אם היית צריך להגיד יהודי, יהודי היה או נווד או שחוט או שניהם, ובהדרגה פשוט הפכנו למושא במקרה הטוב של חמלה, אבל לא יותר מזה. מה שהתרחש פה ב-100 שנים האחרונות זה שינוי שאין לו דוגמה אצל שום עם.

    עמים רבים היו קיימים בעבר, והם נגוזו ונעלמו. יש רק עם אחד שהצליח להתגבר על חוקי ההיסטוריה אבל זה היה כרוך בשיקום יכולת אחת בסיסית והיכולת הזו היא יכולת ההתנגדות, כוח ההתנגדות, כוח המגן שאבד לעמנו והושב כאן בארצנו.

    יש הערכה עצומה לאמת הבסיסית שתיארתי כאן, וכל דור של מפקדים, של אלופים ושל רמטכ"לים עומס על כתפיו את האחריות הכבירה להמשיך את הנס ולהבטיח שהוא עוד יגדל ויגבה. אנחנו עשינו את זה יחד, גדי, ב-4 השנים ומה שתיארת הוא מדויק. זה לא שלא היו רעשי רקע וזה לא שלא היו לחצים, אבל בדיונים ישירים ואפילו בלי דיונים, אני חושב שקיבלנו את ההחלטות הענייניות שמטרתן לשמר את הנס ולהבטיח את קיום ביטחון המדינה, ואני רוצה להודות לך על כך.

    אנחנו נדרשים לשפר כל הזמן, והמטלה הזו עוברת בעצם מהכתפיים של גדי לכתפיים שלך, תרתי משמע, ואנחנו סומכים עליך. לכן, אחרי הנאומים הרוויים, נאומים חשובים וגם מרגשים, אני מבקש בעצם להגיד 5 מילים – "תודה גדי, בהצלחה אביב ומברוק".

    מדברי הפרידה של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בפנייה לרה״מ נתניהו: "אני רוצה להודות לך פעם נוספת ראש הממשלה ושר הביטחון על שירות משותף, על דיונים ועל קבלת החלטות מיטביות במציאות לא פשוטה. בלא מעט דיונים אני אמרתי שאני ממליץ את ההמלצות שהן לטובת ביטחון מדינת ישראל. אני יודע פחות לשקלל את האווירה הציבורית, אני לא משקלל בכלל שיקולים פוליטיים, ומצאתי בכל ההחלטות שלך החלטות ממלכתיות, מקצועיות וענייניות שתרמו לביטחון מדינת ישראל ויצרו לי כרמטכ"ל תנאים טובים יותר לבצע את המשימה ואני רוצה להודות לך על כך".



    0 תגובות