המשטרה נערכת לסערה הצפויה: הוראות לנסיעה בטוחה

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on המשטרה נערכת לסערה הצפויה: הוראות לנסיעה בטוחה

    לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את אזורינו החל ממחר ועד יום חמישי, במשטרה נערכים בהתאם לתת מענה בכבישים, מניעת חסימות צירים ועזרה במקרה חירום. מספר הוראות והמלצות חשובות בנהיגה על הכביש במזג האוויר הסוער

    הערכות לקראת מזג האוויר הסוער צילום: דוברות המשטרה
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על פי תחזיות מזג האוויר, החל ממחר (רביעי) ועד יום חמישי, צפויה לשרור באזורנו מערכת חורפית, שתכלול מזג אוויר סוער המלווה בגשמים ורוחות, ובסבירות גבוהה להצטברות של שלג בפסגות הרי הצפון והרי המרכז (בפרט באזור ירושלים וגוש עציון).

    משטרת ישראל תפרסם כל העת מידע בגין חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

    לאור אירועי העבר ניתן לצפות כי מזג האוויר הסוער יגרור חסימות צירים והצפות ברחבי הארץ. הערכות המשטרה כוללת תאום מול כלל גופי החירום וההצלה והכנת כוחות שיגיעו למוקדים בהם יידרש טיפול מידי כתוצאה ממפגעי מזג האוויר וזאת בכדי למנוע מפגעי בטיחות ופגיעה בשלומם של כלל משתמשי הדרך. במקרים של חסימות צירים כתוצאה משלג שיערם, יתבצע שימוש בכלים הנדסיים לפינוי השלג ופתיחת הצירים, כמו גם מיקוד מאמץ לחילוץ אזרחים שנתקעו.

    WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.29

    משטרת ישראל ערוכה לתת מענה ביחד עם כלל גופי החירום וההצלה לכל תרחיש שיגרם כתוצאה ממזג האוויר הסוער, בדגש על מניעת פגיעות בנפש, הצלת חיי אדם, חילוץ לכודים, מתן מידע שוטף לציבור, הכוונה וחסימה של צירי תנועה בהם קיימת סכנת החלקה ממשית.

    משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה במזג האוויר הסוער. מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות או טיולים בנחלים ואזורים שעלולים להיות מוצפים נוכח מזג האוויר הסוער. כמו כן יש לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

    אין להתקרב למפגעים שנוצרים כתוצאה ממזג האוויר הסוער, ובכל מקרה לדווח לרשויות על אודות כל מפגע שעלול להוות סכנה לציבור ולמשתמשי הדרך בפרט.

    WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.27

    בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש.

    יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם יבשים ופגומים.

    יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג.

    יש לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

    יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש – עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

    בעת הנהיגה ברכב: יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות ובעת ביצוע פניות חדות.

    יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה.

    כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

    יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

    שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזור מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

    במצב של הצטברות שלג על הציר: נהיגה על שלג שנערם מהווה סכנה לנהג וליתר משתמשי הדרך בשל סכנת החלקה. יש להימנע מנסיעה על ציר מושלג ובכל מקרה לנהוג במהירות נמוכה שתאפשר זמן תגובה סביר לנהג, להימנע מעצירות פתע ולשמור מרחק מהרכב שמלפנים.

    בתנאי ראות קשים במיוחד בשל מזג האוויר הסוער או תקלה ברכב – יש להימנע מנהיגה ובמידת הצורך לעצור בצד הדרך במקום בטוח.

    שלג שנערם מושך אליו אזרחים רבים ובפרט ילדים – על כן, יש לוודא כי בכל מקרה ננקטים כלל אמצעי הזהירות והבטיחות בדרכים ובכלל, בכדי למנוע היפגעות מכלל גורמי הסיכון הקיימים במזג האוויר הסוער.

    בכל מצב חירום בדרכים ובכלל – יש להתקשר בהקדם למוקד 100 של משטרת ישראל.

    זכרו: שמירה על כללי הבטיחות ונהיגה נכונה יכולים להציל חיים – אנא סעו בזהירות והימנעו מנסיעה שלא לצורך במזג האוויר הסוער.

    WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.24(1) WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.25(1) WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.25 WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.28 WhatsApp Image 2019-01-15 at 15.45.29(1)



    1 תגובות

    מיין תגובות