אייזנקוט: "איראן לא העריכה את נחישות ישראל – בסוריה היא חלשה"

    שלמה ריזל No Comments on אייזנקוט: "איראן לא העריכה את נחישות ישראל – בסוריה היא חלשה"

    בראיון מרתק, לרגל סיום תפקידו כרמטכ"ל, בתראיין רב אלוף גדי אייזנקוט ל'ניו יורק טיימס' וחשף פרטים מעניינים על המלחמה מול איראן בסוריה. האסטרטגיה האיראנית במזרח התיכון, והישגי האסטרטג האיראני קאסם סולימאני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרמטכ"ל היוצא גדי אייזנקוט התראיין לעיתון ה"ניו יורק טיימס" והתיייחס למערכה השקטה בין איראן לישראל על אדמת סוריה, בדבריו הסביר את דוקטורינת הלחימה הישראלית בהתבססות האיראנית, עליונות אווירית ומודיעינית הכירעו את המלחמה השקטה בנוסף חשף, "תקפנו אלפי מטרות בסוריה מבלי לקחת אחריות על כך".

    במהלך הראיון חשף הרמטכ"ל על המלחמה השקטה האוורית בסוריה, "תקפנו אלפי מטרות מבלי לקבל אחריות על כך". עוד חשף הרמטכ"ל, כי "עד לפני שנתיים וחצי תקפנו מטרות עד לסף מסוים".

    הרמטכ"ל אף הסביר את השינוי העמוק באסטרטגיה האיראנית שהתרחש תוך כדי לחימה ברחבי המזרח התיכון, "מאוחר יותר הבחנו שינוי משמעותי באסטרטגיה האיראנית. החזון שלהם היה להפוך לגורם משפיע ומשמעותי בסוריה בעזרת בניית כוח של 10 אלף לוחמים שיעים מפקיסטן, אפגניסטן ועיראק".

    לדברי אייזנקוט, כי ההשתלטות האיראנית על סוריה הייתה מאוד מורחבת ומבוססת: "בכל בסיס של חיל האוויר הסורי, בנו האיראנים בסיס אווירי ומודיעיני משלהם".

    המודל שלהם לבניית כוח מקומי היה בייבוא מפקדים: "האיראנים הביאו אזרחים שיאמנו ויחנכו את המיליציות השיעיות".

    בראיון, התייחס באופן ישיר לראשונה, לרמטכ"ל ההתבססו האיראנית בכל רחבי המזרח התיכון והאיש שמפעיל את כלל מערך המיליציות בכל האזור הגנרל קאסם סולימאני המקורב מאוד לאייתולה, עלי חמינאי, שהצליח בכשרון רב להטות את הכף לטובת איראן ולהשתלט על תימן ועיראק וניסיונות השתלטות על עזה וסוריה. לדברי אייזנקוט: "הטעות של סולימאני הייתה בחירת 'מגרש משחקים' שבו הוא חלש באופן יחסי".

    הרמטכ"ל חשף: "יש לנו עליונות מודיעינית מוחלטת באיזור. אנו נהנים גם מעליונות אווירית, בנוסף לנחישות לפעול וללגיטימציה לעשות כן".

    לדעתו של הרמטכ"ל, סוריה כי כישלון מוחלט של איראן עקב הערכות שגויות: "השילוב של ביטחון עצמי מופרז, שהתבסס על הצלחתה של איראן למנוע את נפילת שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד והערכה שגויה על נחישותה של ישראל הביאה את איראן לפעול מבלי שהעריכה כי ישראל תגיב".

    הרמטכ"ל לא החמיא להישגיו של סולימאני: "בכוח שעמו התמודדנו היה נחוש גם הוא, אך לא מרשים במיוחד מבחינת הישגיו".

     



    0 תגובות