- רדיו קול חי - -

לעבוד בחופשיות \\ חני וינרוט

המכות ממשיכות לבוא על המצרים, אך פרעה ממשיך להקשות את ליבו ולסרב לשלוח את עם ישראל לחופשי. אחת הסיסמאות הידועות בעולם הלקוחה מפרשה זו, זאת האמירה של משה: "שלח את עמי", ובה כמובן הבקשה הלגיטימית לחירות ולחופש. אך מה שלא מזכירים, זה שבמקור משה אמר: "שַׁלַּח אֶת-עַמִּי ויְעַבַדְֻניִ" [ז, טז]. כלומר החופש והחירות לא עומדים בזכות עצמם אלא כאמצעי להשיג מטרה. אדם שיש לו חופש מוחלט והוא לא מחויב לשום דבר, אז החיים שלו ריקים מתוכן וממשמעות ולמרות כל החופש הוא אדם אומלל. לעומת זאת, אדם שעובד קשה בעבודה מספקת, יכול להרגיש חופשי ומאושר.

ואיך הדברים נוגעים אליי? אני מבקשת מאלוקים שישחרר אותי מהעול של המחלה. אין לי כוח לבדיקות, למתח, להחמרות, לפחדים אבל אני זוכרת שההחלמה היא לא חזות הכול. אני לא צריכה שקט בשביל השקט אלא אני צריכה שקט בשביל שיהיה לי כוח לעבוד את ה' במקומות חשובים ונחוצים כמו לתת מעצמי לאחרים, לעבוד על מידת השמחה, לפתח את ההודיה וכו'.

שלח את עמי ויעבדוני. שחרר אותי מעולה של המחלה ואעבוד אותך.

חני

רעיון אחד מתוך הספר "שבת שלום חני" שיוצא לאור בימים אלו. בספר ליקטו בני משפחתה דברים ומאמרים שכתבה סביב פרשיות השבוע בהיבטים אקטואליים, מחזקים ומעוררים השראה. את הספר תוכלו להשיג בחנויות הספרים המובחרות או הקליקו כאן [1].