- רדיו קול חי - -

מחבל שניסה לרצוח את נתניהו, נכלא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על הנאשם מחמד ראשדה 11 שנות מאסר בגין עבירות של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, הכנה לביצוע מעשי רצח שהם מעשי טרור, ריגול וקשירת קשר לביצוע רצח.

חל איסור פרסום על פרטי המקרה למעט הפראפרזה: מחמד ג'מאל רשדה יליד 1988, תושב מחנה הפליטים שעפאט במזרח ירושלים הורשע בעבירות של קשר לסיוע לאויב בזמן מלחמה, הכנה לביצוע מעשי רצח שהם מעשי טרור, ריגול וקשירת קשר לביצוע רצח. בית המשפט המחוזי בירושלים גזר עליו 11 שנות מאסר בפועל ו 8 חודשי מאסר על תנאי.

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שבהכוונת גורמי טרור מחו"ל, תכנן לבצע פיגועי טרור נגד מגוון יעדים, בהם פגיעה באישים בכירים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת.

כמו כן, עלה כי מחמד רשדה תכנן פיגועי טרור נגד מבנים השייכים לקונסוליה האמריקאית וכנגד משלחת של נציגים קנדיים השוהים בירושלים במטרה לאמן את כוחות הרש"פ בגדה.

מחמד רשדה גם הורשע בביצוע מהלכים מקדימים לאיסוף מודיעין אודות היעדים נגדם תכנן לבצע פיגועים, בהוראתו של פעיל הטרור מסוריה.

עו"ד שחר מלול, פרקליטות מחוז ירושלים אמר כי "גזר הדין מבטא את חומרת העבירות שביצע הנאשם אשר יש בהן כדי לפגוע בבטחון המדינה ובמרקם החיים העדין בישראל. הפרקליטות תמשיך לפעול בנחישות על מנת להביא למיצוי הדין עם כל מי שינסה לפגוע בבטחון מדינת ישראל ובתושביה".