ברקת: "סיימתי את הפרק של ירושלים"

    איתי גדסי No Comments on ברקת: "סיימתי את הפרק של ירושלים"

    ניר ברקת המתמודד בפריימריז "הליכוד" אמר בכנס משפט עברי בירושלים: "את ניסיון החיים ואת השותפות הרחבה עם המגזר הדתי לאומי והחרדי אני אשלב ברמה הלאומית"

    ברקת
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניר ברקת, ראש העיר ירושלים בעבר והמועמד ברשימת הליכוד לכנסת ה-21 פתח את יומו השני של הכנס העולמי ה-28 לדיני ממונות ומשפט עברי בירושלים, וסיפר בנאומו על השותפות בעשייתו הציבורית עם עולם התורה וההלכה ועל הקשר המיוחד שלו עם מרן הראשל"צ הגאון רבי מרדכי אליהו זצוק"ל: "לאחר שהפסדתי את הבחירות בירושלים ב-2003, שאל אותי הרב מרדכי אליהו זצ"ל מה אני עושה עכשיו, השבתי לו שדבר ראשון, אני מכין תכנית עבודה לפיתוח כלכלי לירושלים, הצלחה כלכלית של בירת ישראל, עיר הקודש, מתורגמת גם להצלחה תורנית. דבר שני, אני בוחן איך להשאיר יותר צעירים בעיר כי הם החמצן של ירושלים. ודבר שלישי, אני רוצה לפתח ולאפשר לילדי ירושלים בכל המגזרים להצליח יותר בחיים".

    ברקת המשיך וסיפר: "הרב עצר אותי, שלף ספר וביקש ממני לקרוא את שמונה המעלות בצדקה של הרמב"ם. תמיד חשבתי שהדבר החשוב ביותר בנתינה זה מתן בסתר, הרב פתח את עיני והסביר שלעזור לאדם לצאת מעוניו זו המעלה הגבוהה ביותר. מה שאני עשיתי בירושלים עפ"י המסורת והרמב"ם זו המעלה הגבוהה ביותר של נתינה – שהעיר תצליח יותר, שלא תזדקק יותר לתלות במדינה, שהעיר תתחזק וכיוצא בזה. שוחחנו על האתגר הגדול של הפרקטיקה של החיים, שבשביל להרים עיר על פי המעלה הגבוהה ביותר של הנתינה, צריך להבין בעסקים וביזמות, אבל הדהים אותי כמה ההלכה והמסורת מוסיפות ערך אמיתי להצלחה כנבחר ציבור. אני בדיוק עכשיו כותב ספר אוטוביוגרפי שייצא בקרוב, ויש בו פרק שלם על ההשפעה של הרב אליהו זצ"ל, עלי כנבחר ציבור. היה לי חשוב מדי פעם לספר לו מה אני עושה, לשמוע טיפ, עצה, הנחייה וכיצד לשלב את הדברים בעשייה הציבורית. השיח הדו כיווני בין רבנים ואישי ציבור זה שיח של שותפות שהופכת את העשייה בהלימה למסורת ולהלכה".

    עוד סיפר ברקת על תרומת החשיבה ההלכתית להישגים אליהם הוביל את ירושלים במהלך שנות כהונתו כראש העיר: "כיום שסיימתי את התפקיד אני מעביר עיר מתקדמת, מתפתחת, ירושלים מצליחה יותר. אני יכול לומר שירושלים בשנה האחרונה נחשבת בתחום התיירות לעיר הכי מתפתחת בעולם, וזאת לא ללא חיכוך שלילי עם המסורת וההלכה, אלא בשילוב חכם שמאפשר לעיר לצמוח ולהיות אור לגויים. בהיי-טק ירושלים הוגדרה על פי מגזין 'טיים' כעיר מספר אחת בעולם מבחינת צמיחה בתחום. אנחנו משלבים חשיבה הלכתית על פי מסורת ישראל וחשיבה חדשנית יזמית שמסתכלת בפרספקטיבה ברמה הבינלאומית, זו הדרך הנכונה לתפור חליפה מיוחדת למדינת ישראל בארץ ישראל על פי תורת ישראל, השילוב הזה אותו למדתי מהרב אליהו זצ"ל הקרין וסייע לי להיות איש ציבור טוב יותר".

    בסיום נאומו ציין ברקת: "אני סיימתי את הפרק בירושלים ועובר כעת לרמה הלאומית, ואת ניסיון החיים ואת השותפות הרחבה עם המגזר הדתי לאומי והחרדי אני אשלב ברמה הלאומית".



    0 תגובות