ארגמן: "מדינה זרה תתערב בבחירות" – השב"כ: "נסכל כל ניסיון"

    איתי גדסי No Comments on ארגמן: "מדינה זרה תתערב בבחירות" – השב"כ: "נסכל כל ניסיון"

    ראש השב"כ נדב ארגמן, הזהיר, "כי מדינה זרה עלולה להתערב בבחירות", לדבריו "בשלב זה אני לא יודע לזהות את האינטרס הפוליטי", אבל דרכי ההתערבות יהיו מגוונים: "ברשתות החברתיות ובפנייה למעצבי דעת קהל ואפי' בהתקפות סייבר"

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש השב"כ נדב ארגמן, השתתף אמש בכנס אגודת הידידים של 'אוניברסיטת תל אביב' שם דיבר על האתגרים הביטחוניים, בדבריו הוא חשף תוך שהוא מזהיר, כי "מדינה זרה תתערב בבחירות הקרובות". הצנזורה הסכימה לפרסם רק חלק מדבריו בכנס.

    ראש השב״כ ארגמן הזהיר כי לקראת מערכת הבחירות, "מדינה זרה תתערב בבחירות הקרובות. אני יודע לא יודע לטובת מי או לרעת מי. אני לא יודע בשלב זה לזהות את האינטרס הפוליטי אבל היא תתערב ואני יודע על מה אני מדבר"

    ארגמן גם פירט את שיטות הפעולה להתערבות הבוטה במהלך הבחירות, לדבריו "מדינה זרה תנסה לעשות זאת באמצעות פעילות ברשתות החברתיות, מול מובילי דעת קהל ובהתקפות סייבר".

    מהשב"כ נמסר: "בהמשך לפרסומים הערב, שירות הביטחון הכללי מבקש להבהיר כי למדינת ישראל וקהיליית המודיעין, יש את הכלים והיכולות לאיתור, ניטור וסיכול של נסיונות להשפעה זרה, במידה ויהיו כאלו. ביכולתה של מערכת הביטחון הישראלית לאפשר קיומן של בחירות דמוקרטיות וחופשיות במדינת ישראל".

    התערבות של מדינות בהליך בחירות דמוקרטי איננו חדש. בארה"ב הוגש כתב אישום חמור על התערבות בוטה בבחירות לנשיאות ארה"ב במטרה להשפיע על התוצאות, כנגד 13 קצינים וארגונים מרוסיה האישומים כוללים בין השאר מזימה להונאת ארצות הברית, מזימה לביצוע הונאת רשת והונאת בנק וגניבת זהות בנסיבות מחמירות.

    על פי דו"ח של קהילת המודיעין בארה"ב ההתערבות בבחירות פעלה תחת הוראתו של נשיא רוסיה ולדמיר פוטין. ארה"ב גירשה בשל כך, 35 דיפלומטים רוסיים וסגרה שתי אחוזות שפעלו לאיסוף מודיעין רוסי.



    0 תגובות