הוכתרו 300 רבנים ב"כתר ונזר הוראה" בהלכות ריבית

    אבי יעקב No Comments on הוכתרו 300 רבנים ב"כתר ונזר הוראה" בהלכות ריבית

    שע"י בית דין צדק ובית ההוראה לענייני ריבית בראשות הרה"ג רבי פנחס וינד

    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במעמד מרשים ומכובד, השתתף קהל רב, בראשות גדולי התורה והחסידות, בהכתרת "כתר ונזר הוראה" לעשרות אברכים שעמדו בכור המבחן בהלכות ריבית, במסגרת בית דין צדק ובית ההוראה לענייני ריבית בראשות הרה"ג רבי פנחס וינד שליט"א.

    כשעתיים לאחר צאת השבת נהרו כ-300 האברכים החשובים, שחלק ניכר מהם זוכים כעת להתעטר בכתר ונזר ההוראה בהלכות ריבית, הם ומשפחותיהם לעבר אולם תמיר. עד מהרה התמלא האולם מפה לפה, כשעל כל שולחן שילוט מיוחד לאיזה קבוצה שייך השולחן. סעודת מלווה מלכה בשילוב שמחת התורה הוגשה כיד המלך כראוי לכבודה של תורה. שולחנות מיוחדות הוצבו עבור הורי הרבנים שבאו להשתתף ולרוות נחת מבנם שהגיע עד הלום.

    בית ההוראה עומד תחת נשיאות גדולי פוסקי הדור, שרובם אף השתתפו ופיארו את המעמד וחילקו את התעודות לנבחנים, ובהם הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי מנדל שפרן, הגאון רבי שריאל רוזנברג, הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הגאון רבי שמאי הכהן גראס, הגאון רבי שלמה זעפרני, והגאון רבי מאיר שטיינברג. במעמד השתתפו גם הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג, גאב"ד ביתר הגאון רבי צבי ברוורמן, הגאון רבי ישראל גנס, הגאון רבי בצלאל ווקסלשטיין מראשי רבני בי"ד "הישר והטוב", הגאון רבי משה ברנסדופר ראש בית הוראה 'קנה בושם', הגאון רבי דוד טוורסקי, וכן רבנים, דיינים ראשי ישיבות, מכל הקהילות והחוגים.

    פתח והנחה את המעמד ברוב כשרון ותבונה הרה"ג ר' מרדכי שוורצבורד, מו"צ במודיעין עילית, ומגדולי המעש להפצת הלכות ריבית, שכיבד את הגאון רבי שמאי גראס, מחברי הנשיאות לשאת את דבריו. כן נשאו דברים הגאון רבי שלמה זעפרני, הגאון רבי ישראל גנס, הגאון רבי נפתלי נוסבוים, מראשי בית ההוראה, הגרז"ג גולדברג, הגאון רבי יוסף אלטמן, אב"ד חוג חתם סופר. כל הדוברים בירכו את הרב וינד ואת האברכים החשובים שיזכו להרבות הוראה בישראל, בציינם שהלכות ריבית הן מההלכות הקשות שבתורה, שלא כל אדם זוכה לדעתם על בוריים, וכי הרב וינד העלה את מודעות הציבור הרחב לנושאים חשובים אלו, ובזכות זה ניצלים רבים מאיסור ריבית. כן הוקרא מכתבו של מרן האדמו"ר מבעלזא לכבוד המעמד, שציין כי איסור ריבית הוא סגולה ליראת שמים ולכל הברכות.

    בהתרגשות מרובה חולקו תעודות היתר ההוראה, מידי ראש בית ההוראה הגאון רבי פנחס וינד, יחד עם הגאון רבי שמאי גרוס, שבירך כל אחד בנפרד, כשעל התעודה מתנוססת חתימתם של כל חברי הנשיאות המעידים כי ראויים הם להורות בהלכות ריבית כדת וכדין של תורה. הגאון רבי זלמן נחמיה גולדברג והרה"ג רבי בצלאל ווקסלשטיין, חילקו לאחר מכן את "היתר ההוראה", יחד עם הרב וינד, לשתי קבוצות שעשו שימוש בהלכות ריבית, בבית הוראה מבני ברק. הגאון רבי מאיר שטיינברג חילק היתר הוראה יחד עם הרה"ג פנחס וינד, לקבוצות 60 האברכים ממודיעין עילית, שקיבלו היתר הוראה ואף התברכו על ידו שיוכלו לפסוק כדת של תורה ולרביץ תורה בישראל.

    בין לבין פצחו הנבחנים בשירה ובריקודים של שמחה כשהם מביעים את שמחתם הגדולה ואת שמחת התורה הפורצת גבולות, ששם חלקם בין יושבי ביהמ"ד ואשרי מי שעמלם בתורה, שעה ארוכה נמשכו הריקודים כשהתרגשות הלב עולה על גדותם.

    ראש בית ההוראה, הגאון רבי פנחס וינד, במשא המרכזי, ריתק את הקהל בנתינת הוראות חשובות ונחוצות לרבנים החדשים שנתמנו, בהסבירו את גודל האחריות המוטלת על הפוסק בענינים חשובים אלו, שאין זה דבר של מה בכך. לעומת זאת ציין את הזכות הגדולה לזכות את הרבים ולהרבות את כבוד התורה וכבוד ההלכה, והדריך את העונים שאין צריך לפסוק את השאלה לבד אלא צריך לשאול את כל פרטי המציאות של השואל, שפעמים רבות רואים שיש הרבה יותר חששות מעצם השאלה ששאל. הרב וינד סיים בתפילה לה' שיזכה לממש את שאיפתו רבת השנים שבכל ת"ת, בית ספר, סמינר, יכניסו הלכות אלו בתוך הלימודים הקבועים במוסד, שזהו משאת נפשו והדרך להרבות המודעות להלכות אלו.

     

     

     

    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (22)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (23)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (24)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (25)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (26)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (27)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (28)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (29)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (30)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (31)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (1)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (2)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (3)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (4)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (5)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (6)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (7)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (8)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (9)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (10)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (11)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (12)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (13)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (14)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (15)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (16)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (17)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (19)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (20)
    מעמד הכתרת נזר הוראה הלכות ריבית (21)



    0 תגובות