האם יחודש ההיתר לעלות אל קבר רבי יעקב אבוחצירא במצרים?

    בנצי לייזרוביץ No Comments on האם יחודש ההיתר לעלות אל קבר רבי יעקב אבוחצירא במצרים?

    שגרירת ישראל במצרים נפגשה עם מרן הראשל"צ הגר"י יוסף שביקש ממנה: תפעלי לשימור הנכסים היהודיים העתיקים במצרים

    גדר הגבול • אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שגרירת ישראל המיועדת בקהיר שבמצרים אמירה אורון הגיעה לביקור אצל מרן הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לקבל את ברכתו לקראת היכנסה לתפקיד בטרם צאתה למצרים. הראשון לציון ביקש מהשגרירה לפעול מתוקף תפקידה לשימור הנכסים של הקהילות היהודיות שפרחו בעבר במצרים.

    כמו כן, ביקש הראשון לציון לפעול לחידוש ההיתר ליהודים לעלות אל ציונו של רבי יעקב אבוחצירא זיע"א, הטמון בדמנהור שבמצרים, הראשון לציון סיפר לשגרירה שבעבר ביקר מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף זיע"א בציון הקדוש וראה חשיבות רבה במתן היתר ליהודים לבקר במקום, השגרירה הבטיחה לפעול בעניין ואמרה כי היא זוכה לאוזן קשבת אצל השלטונות במצרים וכי תעשה הכל על מנת להוציא את הבקשה מן הכח אל הפועל.

    אמירה אורון היא דיפלומטית ישראלית, שכיהנה כממונה במשך שנתיים על שגרירות ישראל בטורקיה עד למינוי שגריר בדצמבר 2016. אורון החלה לעבוד במשרד החוץ ב-1991 בכמה תפקידים לרבות בסגל שגרירות ישראל במצרים, כסגנית דובר המשרד, כמנהלת המחלקה לתקשורת בעולם הערבי וכמנהלת מחלקת מצרים.

    כבת ליוצאי מצרים המכירה היטב את ההיסטוריה של היהדות במקום, הבטיחה השגרירה המיועדת לראשון לציון לפעול לשימור הנכסים ולהגברת מורשת יהדות מצרים בקהיר אלכסנדריה ועוד.



    0 תגובות