הקשבה פעילה

    אריאל כהן 1 Comment on הקשבה פעילה

    בזמן שאנו משוחחים עם חברינו, או עם בן או בת הזוג, אנו מגיבים לדבריו מתוך הקשבה, או מתוך תחושה של רצון להוכיח משהו? | הדרך לייצר הקשבה מלאה ומועילה, לכל קשר אישי ועסקי | אימון אישי עם אריאל כהן

    כותב השורות צילום: באדיבות המצלם
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כאשר אנו מקיימים שיחה עם חבר או כל בן שיח אחר, בהרבה מן המקרים, אנו פשוט מזדרזים לענות לבין שיחנו בכדי להגיב על דבריו, ובמקרים אחרים, אנו בטוחים שעוד לפני שהתחיל לדבר או רק מתכוון לומר דבר מה, אנו קופצים ועונים מבלי לשמוע את דעתו בצורה ברורה ומלאה.

    ממה הדבר נגרם, והאם צריך לשנות את צורת השיחה הזו?

    רובנו רגילים לבצע הקשבה חלקית, לבין השיח שלנו וזאת משום הרגלים שונים שהתרשו מילדות, אז כנראה הכריחו אותנו להקשיב, הרגשתינו היא לפעמים כי אם לא נגיב מייד, משמעות הדבר, שנראה לא מספיק חכמים.

    אך בואו בבקשה ננתח יחד, איך מורכבת שיחה של שני בני אדם. ראובן מדבר ושמעון מקשיב, לאחר שראובן סיים את דבריו, שמעון צריך לענות לו. ההרגל של רוב בני אדם היא להגיב במיידית.

    אך בואו נחשוב לרגע, איך שמעון יכול להגיב מבלי לחשוב? התשובה היא: שמעון בעת "שהקשיב" לטענתו של ראובן, בו זמנית הוא פשוט חשב מה לענות.

    משמעות הדבר הוא, שכשראובן דיבר שמעון הקשיב חלקית, מה שיצר אצלו הבנה חלקית, בהתאם לנטיות הטבעיות שלו, או לחילופין יצר אצלו תחושה של חוסר הבנה אצל בין שיחו, דבר היוצר ריחוק בשיחה ואם יש טריגר קטן, הוא מתנפח למכשול גדול בתקשורת ובכך נוצר מריבה בין בני שיחה או לכל הפחות, ריחוק.

    הקשבה איכותית, היא הפרדה מלאה, בין הנאמר לבין תגובת השומע וכל עוד המדבר משמיע את דבריו התפקיד שלנו, בין השיח, הוא להקשיב בצורה מלאה עד סיום דבריו ורק אחרי מחשבה מלאה לענות, כאשר שמתקיים צורה כזו של שיחה, השיחה מובילה להבנה ולתקשואת מקרבת ואיכותית, דבר שיכול ליצור איכות וקירוב.

    אתן לכך דוגמא מאחד המתאמנים שלי, איש בעל כישורים מיוחדים בעל יכולות הבנה ושכל מהיר, דבר שמאפשר לו להבין את בין שיחו עוד לפני שפתח את הפה, אבל הוא הציג בפני כי למרות שהוא מבין את בין שיחו, קשה לאנשים שעובדים איתו, לקיים איתו שיחות נעימות וזאת למרות שיש לו ערך וחוכמה לחלוק איתם.

    לאחר שהקשבתי באופן מלא לשאלתו, הצגתי בפניו אתגר, תנסה לפחות בתחילת כל שיחה, לשמוע עד סוף המשפט של המדבר ולחזור על דבריו של האומר מילה במילה, או לפחות להגיב, רק אחרי כמה שניות מסיום דברי האומר. מיותר לציין, כי לאחר מספר נסיונות שהחל לערוך, הוא שמח לבשר בפני, כי השיחות שלו עם חבריו נהיו נעימות יותר ויצרו לו שיח מקרב ואיכותי.

    לתגובות

    0523455323

    [email protected]
    הכותב הינו מאמן אישי ועסקי מורשה מטעם תות תקשורת ותוצאות של אלון גל ויועץ שיווקי ומקדם מכירות במוצרי חדשנות במגזר החרדי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יפה מאוד האיש מוכשר מאוד ועוד. עתיד מזהיר לפניו